Nuo 2018 m. pradžios bus sumažintas apylinkių teismų ir apygardų administracinių teismų skaičius. Tokį nutarimą dėl teismų reformos šiandien priėmė Seimas. Seimo pavasario sesijoje dar reikės priimti Teismų ir kitų įstatymų pataisas, įteisinančias teismų reformą. Ukmergės rajono apylinkės teismas bus prijungtas prie Vilniaus rajono apylinkės teismo.
„Toks Seimo sprendimas leis paspartinti bylų nagrinėjimą, sudaryti sąlygas specializuotis teisėjams, suvienodinti teisėjų darbo krūvį bei efektyviau panaudoti teismų žmogiškuosius ir materialinius išteklius“, – sako teisingumo ministras Juozas Bernatonis.
Teismų reorganizavimas buvo pradėtas 2013 metais, sujungus Vilniaus, Kauno bei Šiaulių apylinkių teismus. Anksčiau šiuose teismuose teisėjų darbo krūvis skyrėsi netgi iki 3 kartų, o po sujungimo tokie didžiuliai skirtumai išnyko, visos bylos nagrinėjamos žymiai operatyviau.
Įstatymų projektuose numatyta, kad šiuo metu esantys 49 apylinkių teismai būtų sujungti į 12 apylinkių teismų. Po reformos liktų Vilniaus miesto apylinkės teismas, Vilniaus rajono apylinkės teismas, Kauno apylinkės teismas, Klaipėdos apylinkės teismas, Šiaulių apylinkės teismas, Panevėžio apylinkės teismas, Alytaus apylinkės teismas, Marijampolės apylinkės teismas, Plungės apylinkės teismas, Tauragės apylinkės teismas, Telšių apylinkės teismas ir Utenos apylinkės teismas. Ukmergės rajono apylinkės teismas bus prijungtas prie Vilniaus rajono apylinkės teismo.
„Kai kurie šiuo metu veikiantys teismai būtų prijungiami prie kitų teismų, vietoj veikusių atskirų teismų įsteigiant teismų padalinius – teismų rūmus. Pavyzdžiui, po reorganizavimo Kupiškio rajono apylinkės teismas, kuriame dirba 3 teisėjai, vadintųsi Panevėžio apylinkės teismo Kupiškio rūmais“, – sako J. Bernatonis.
Taip pat planuojama 4 apygardų administracinius teismus Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje sujungti į vieną Regionų apygardos administracinį teismą. Vilniaus apygardos administracinio teismo nesiūloma įtraukti į reorganizavimo procesą, atsižvelgiant į jo specifinę kompetenciją, nustatytą įstatymuose.
Asmenys dėl tokio reorganizavimo neturėtų patirti nepatogumų, pavyzdžiui, bendrai visiems apylinkės teismą sudarantiems teismo rūmams galėtų būti skirstomos bylos, nagrinėtinos rašytinio proceso tvarka, tačiau skirstant bylas, nagrinėtinas žodinio proceso tvarka, iš teismo rūmų sudarytame teisme turės būti atsižvelgiama į taikytinas įstatymuose įtvirtintas teritorinio teismingumo taisykles.
Be to, po reformos sustambintuose teismuose būtų sutelkti šiuo metu atskiruose teismuose esantys ūkiniai, finansiniai ir žmogiškieji ištekliai, centralizavus žmogiškuosius išteklius, teismo administracijoje dirbantys asmenys, pavyzdžiui, buhalteriai, informacinių technologijų specialistai, vertėjai, galėtų savo funkcijas vykdyti užtikrindami tinkamą visų teismą sudarančių padalinių funkcionavimą.
lrs.lt
vilkmerge.lt nuotr.