Viena didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo kelių ir geležinkelių statybos bendrovių „Panevėžio keliai“ sėkmingai baigė svarbaus eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimo 2014–2020 m. TEN–T keliuose I etapo antrosios sutarties darbus. Šio projekto rezultatas ne tik pagerino eismo sąlygas tarptautinės svarbos kelyje, bet ir turi pagrįstų pretenzijų vadintis vienu gražiausių susisiekimo infrastruktūros objektų 2015–2016 metais.
„Vykdant darbus magistralėje A2 paklota per 40 tūkst. kv. metrų asfalto dangų, pusė jų – magistraliniame kelyje, kita dalis – jungiamuosiuose keliuose ir aikštelėje. Taip pat įrengta per 2 kilometrus apsauginių kelio atitvarų, apie tūkstantį kvadratinių metrų pėsčiųjų–dviratininkų takų dangos, paklota 3 tūkst. metrų drenažo tinklų, apie tūkstantį metrų lietaus nuotėkų tinklų, įrengta 0,5 kilometro betoninių latakų, įrengta 117 m ilgio gelžbetoninė atraminė sienelė“, – informavo AB „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Jevgenijus Šaškovas.
Nestandartiškai vykdyti pėsčiųjų viaduko perdangos ties Žemaitkiemio sankryža magistralės A2 72,18 kilometre užkėlimo ant atramų darbai. Perdanga ant atramų kelta 2016 metų naktį iš balandžio 28-osios į 29–ąją. Perdangos ilgis siekia 58 metrus, o svoris – 77 tonas.
Konstrukcijos kėlimas prasidėjo 1 val. nakties visiškai sustabdžius eismą magistralės atkarpoje, kur vyko darbai. Du galingi kranai perdangą, kuri laikinai buvo pastatyta išilgai magistralės, pakėlė į reikiamą aukštį, lėtai pasuko 90 laipsnių kampu. Šis procesas vyko labai sklandžiai, užtruko 40 minučių.
Perdangą pastačius ant nuolatinių atramų, dar dvi valandas vyko jos tvirtinimo prie atramų darbai, buvo demontuojama kranų stabilumą užtikrinanti įranga ir patys kranai patraukti nuo magistralės važiuojamosios dalies. Eismas magistralės atkarpa ties Ukmerge atnaujintas dešimčia minučių anksčiau nei planuota – 3.50 val.
Pėsčiųjų viadukas ties Ukmerge ir posūkiu į Žemaitkiemį pasižymi ypatinga konstrukcija. Perdangos svorio centras dėl nestandartinių inžinerinių sprendinių yra ne perdangos apačioje, todėl jos kėlimas ir pasukimas bei pastatymas ant atramų buvo sudėtingesnis. Viadukas, po kuriuo nuo balandžio pabaigos vyksta automobilių eismas, tikimasi, bus patogus bei saugus ir pėstiesiems, ir automobilininkams. Viaduką laiko dvi atramos, centrinėje jo dalyje nėra trečiosios atramos, o tai sumažina eismo įvykių riziką. Po viaduku gali važiuoti automobiliai, kurių aukštis su kroviniu siekia 5,5 metro. Tai pakankamas aukštis gabenti bet kokį didelių gabaritų krovinį.
AB „Panevėžio keliai“ už geranoriškumą ir pagalbą vykdant šiuos darbus dėkoja Ukmergės kelių policijos pareigūnams, kurie ne tik padėjo organizuoti automobilių eismą, nukreipiant jį apylankomis. Pareigūnai ir bendrovės darbuotojai turėjo pakankamai darbo prižiūrėti vietos gyventojus, atvykusius stebėti šių nestandartinių darbų.
Naujai pastatytas viadukas bei jungiamųjų kelių žiedai apšviesti įrengiant 22 atramas. Eismo saugumui užtikrinti taip pat pastatyti nauji kelio ženklai, įrengti apsauginiai kelio barjerai, signaliniai stulpeliai, įrengta 125 metrų ilgio apsauginė tvora nuo gyvūnų.
Kiti eismo saugumo ir aplinkosaugos priemonių diegimo darbai vykdyti „Via Baltica“ trasoje, kur valstybinės reikšmės magistralinio kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga 38,7 km buvusi sankirta su rajoniniu keliu Nr. 3101 Pasvalys–Vabalninkas rekonstruota į žiedinę.
Minėti darbai – tai projekto „Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas 2014–2020 m. TEN–T keliuose. I etapas“, sutarties Nr. 2“ dalis. Darbus „Panevėžio kelių“ bendrovė vykdė vadovaujantis 2015 m. kovo 24 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos.
AB „Panevėžio keliai” informacija
vilkmerge.lt video