Prisilietimas prie stebuklo, prie kūrybinio prado, kiekvienam žmogui duoda stiprius išgyvenimus.
Senamiesčio pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė Žydra Jakiūnienė ir Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos psichologė Jurgita Vasiliauskienė 2009 metų vasarą dalyvavo APPLE (Amerikos profesionalai į talką Lietuvos mokyklai) kursuose. Mokytojai dalyvavę šiuose kursuose turi galimybę rašyti projektą ir gavę finansavimą vykdo projektinę veiklą.
Ukmergiškės pedagogės panoro suvienyti įvairių socialinių sluoksnių mokinius, jų tėvelius ir mokytojus. Projekto dalyviai – tai mokiniai, turintys specialiųjų ugdymo(si) poreikių (neįgalieji), mokiniai, kurie mokosi pagal bendrojo lavinimo programą, mokyklose besimokančių mokinių tėveliai ir mokytojai. Viso projekte dalyvavo dvidešimt keturi dalyviai.
Dalyviai noriai bendravo tarpusavyje, buvo atidūs vienas kito poreikiams. Užsiėmimų metu orientavomės į pačius silpniausius grupės narius. Jiems gana sunkiai pavyko prisistatyti, papasakoti apie save. Taip pat nedrąsu kalbėti apie save buvo projekte dalyvaujančioms mamoms.
Kiekvieno dalyvio prisistatymą palydėjome gausiais plojimais, taip juos padrąsindami, o kai kam, kas labai nepratęs būti dėmesio centre, išsispaudė ir ašara…
Visi užsiėmimai vyko remiantis grupiniu darbu. Užduotis, kurią turėjo atlikti projekto vykdytojos, Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos mokytojos Jūratė Mišinienė ir Jūratė Kvietkauskienė, joms pasirodė ganėtinai sudėtinga. Mokytojos turėjo sukonstruoti projekto simbolį, „Drugelį“ , kuris skristų. Ilgai nelaukusios, mokytojos pasiprašė 10 metų Senamiesčio pagrindinės mokyklos mokinio ir Technologijų ir verslo mokyklos pavaduotojo ugdymui Rimanto Jankūno (kuris dalyvavo projekte, kaip dalyvis) pagalbos. Drugelis skrido… Kartu mes galim viską!
Projekto metu svarbiausias buvo laisvas bendravimas, pasidalijimas patirtimi, pažinčių rato praplėtimas. Ir, žinoma, labai svarbus floristinio darbelio pagaminimas. Dalyviai atidžiai, kruopščiai lietėsi prie sudžiuvusių gėlių žiedelių, kalbėjo, aptarinėjo, kokie jie buvo, kai augo lauke.
Pagamintų darbelių parodėlės eksponuotos Ukmergės Vlado Šlaito vaikų bibliotekos skyriuje, Senamiesčio pagrindinėje mokykloje, Technologijų ir verslo mokykloje.
Projekte dalyvavę mokytojai džiaugėsi, kad įgavo kitokios patirties darbe su specialiųjų poreikių mokiniais. Visi dalyviai jautėsi lygiaverčiai, jei vienam kuriam neisisekė padaryti vieną ar kitą darbelį, tai jam padėjo kiti grupės nariai.
Tėvai, kurie dalyvavo projekte, suprato, koks stiprus ir reikalingas jaučiasi jų vaikas šalia to, kuriam reikalinga pagalba. Ir koks patenkintas yra neįgalus mokinukas, galintis dalyvauti kūrybos procese kaip lygiavertis partneris.
Atsiliepimų eglutėje, kurią gaminome paskutinę projekto dieną, labai sujaudino vienos mamos sakinys : „Supratau, kad verta bendrauti su įvairiais žmonėmis, juose matyti gerąsias savybes. Ir ačiū, kad įrodėte, jog šalia esantis „kitoks“ vaikas, mano vaikui, gali duoti labai daug“.
Projekte dalyvavę specialiųjų poreikių vaikai mokė visus dalyvius gerumo, kantrybės ir supratimo. Visi gavome didžiulę gyvenimo pamoką, kad pasaulis yra MŪSŲ VISŲ IR MES SKIRTINGI.
Eisim kartu, Mes nepaklysim. Ne vieni du, O mes visi visi kartu. (Vitas Underys)
Jurgitos Vasiliauskienės informacija
Grupinis darbas visada teikia didesnę naudą
Projekto vykdytojos Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos mokytojos Jūratė Mišinienė ir Jūratė Kvietkauskienė