Pradinis Gyvenimas Patarimai Priežastys, kodėl dėlionės gali būti naudingos kiekvienam vaikui

Priežastys, kodėl dėlionės gali būti naudingos kiekvienam vaikui

0
Dėlionė

Dėlionės – klasikiniai lavinamieji žaislai, galvosūkiai, kurie gali būti įvairių formų, dydžių ar sudėtingumo laipsnių. Būtent dėl to jos tinka įvairaus amžiaus vaikams. Dėlionės yra itin svarbios mažylių vystymuisi, kadangi jos lavina daugybę įgūdžių ir gali būti puiki mokomoji priemonė ankstyvoje vaikystėje. Jei susidomėjote ir norėtumėte apie tai sužinoti daugiau, čia pateiksime pagrindinius aspektus, kodėl dėlionės gali būti naudingos kiekvienam vaikui.

Smulkioji motorika

Norėdami sudėlioti puzlę, vaikai turi paimti, pasukti ir atsargiai laikyti mažas detales, kad galėtų teisingai jas sujungti tarpusavyje. Visa tai stiprina pirštų raumenis ir gerina rankų koordinaciją. Visgi, norint pasiekti tokius rezultatus, svarbu įsitikinti, jog detalių dydis atitinka vaiko amžių. Pradėkite nuo dėlionių, sudarytų iš mažiau ir didesnių dalių bei palaipsniui užduotį sunkinkite. 

Vizualinis suvokimas

Regimasis suvokimas yra būtinas, kadangi jo pagalba galima atpažinti formas, įžvelgti panašumus ir skirtumus tarp elementų, ar įsiminti tai, ką matėme. Vaikai ima suprasti, kodėl dvi detalės turi būti sujungtos arba kaip jos sudaro didesnio paveikslėlio dalį. Dėl to dėlionės rinkimas gali būti itin naudingas vaikams, besimokantiems skaityti ar rašyti. 

Koncentracija

Taip pat puzlių dėliojimas gali būti puikus būdas paskatinti vaiką sutelkti visą savo dėmesį į konkrečią užduotį ir nesiblaškyti. Kadangi dėlionė nėra baigta tol, kol nėra surinkta kiekviena jos detalė, tai motyvuoja vaiką tęsti darbą ir pasiekti galutinį rezultatą, kuris suteikia pasitenkinimo jausmą. Jei jūsų vaikas ruošiasi keliauti į mokyklą, kartu dėliokite puzles. Tokiu būdu pamažu išmokysite jį susikaupti vis ilgesniam laikui, o tai itin pravers mokykloje. 

Problemų sprendimas

Puzlių pagalba vaikas mokosi spręsti problemą ir rasti jai tinkamą sprendimą. Dėliodamas, jis supras, jog kartais tam tikrą detalę gali tekti atidėti į šalį ir ieškoti tokios, kuri tiktų į konkrečią jos vietą. Be viso to, rinkdamas dėlionę antrą ar trečią kartą, vaikas susipažins, jog galimi net keli skirtingi būdai, kaip ją galima užbaigti. Jis gebės logiškai išsiaiškinti, kaip veikia puzlė, bandydamas ir klysdamas, derindamas spalvas, formas bei raštus.

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia