Per Mūšios upę įrengtas laikinas tiltas

    0
    Magistralinis kelias A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis yra vienas iš nedaugelio šalies kelių,kuriuose ir 2009 metais, nepaisant drastiško Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo mažėjimo, verda darbas.

     

     

    Kelyje vykdomi du projektai

    AB “Panevėžio keliai” šiame kelyje 2009 metais vykdo du projektus. Ruože nuo 134,12 iki 137,35 kilometro vykdomi projektavimo ir rekonstravimo darbai.  Antrasis
    šiame kelyje vykdomas projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra.

    Kelio rekonstrukcija ir dangos stiprinimas (I etapas)

    Pagal sutartį numatyta išplatinti 16,29 kilometro kelio dangos. Kelio ruože nuo 73,80 iki 82,10 kilometro, ties Ukmergės rajono Vidiškių gyvenviete, per gyvenvietę kelias išliks 8 metrų pločio, o prieš ir už gyvenvietės bus išplatintas nuo 8 iki 9 metrų. Kelio ruože nuo 100,14 iki 108,13 kilometro,Anykščių rajono Skiemonių seniūnijoje, kelias bus išplatintas nuo 6 iki 8 metrų.

    Projekto vykdymo metu rekonstruojami du tiltai – per Mūšios ir Šventosios upes – bei Radiškių viadukas. Taip pat numatyta įrengti apsauginius atitvarus (bendras ilgis – 5,89 kilometro), 3,29 kilometro tinklo tvoros, 81,7 kilometre, ties Šventosios upe –
    paviršinių nuotėkų sistemas: 8 naftos gaudytuvus ir 8 vandens sėsdintuvus. Numatoma darbų pabaiga – 2009 lapkričio 30 d. Šio projekto darbų vertė – 44,01 mln. Lt., iš kurių 20,04 mln. Lt –  Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinė parama.

    Atsivėrė senosios akmens mūro tilto atramos

    aptiktas_akmeninis_muras-1
    Andriaus Repšio „Panevėžio keliai” nuotr.
    Tilto per Mūšios upę rekonstrukcija tiek automobilininkams, tiek projekto vykdytojams sukelia itin daug problemų. Vykdant senų tilto konstrukcijų demontavimo darbas eimas organizuojamas apvažiavimu – laikinu surenkamu 30 metrų ilgio metalinio tiltu. Šiuo tiltu gali važiuoti transporto priemonės, kurių plotis siekia iki 3,5 metro.
    eismas_organizuotas_laikinuoju_tiltu-1
    Andriaus Repšio „Panevėžio keliai” nuotr.
    Pasak AB „Panevėžio keliai“ atstovės ryšiams su visuomene Rasos Čepienės, laikino tilto įrengimas buvo vienintelis būdas rekonstruoti statinį nesustabdžius eismo.
    Pirminiame techniniame projekte buvo numatyta rekonstruoti tiltą dviem etapais. Tai
    yra, iš pradžių rekonstruoti vieną tilto pusę, eismą organizuojant kita, o antrajame etape rekonstrukcijos darbus vykdyti kitoje tilto pusėje, eismą organizuojant jau atnaujinta dalimi.
    „Senasis tiltas per Mūšią labai siauras, 10 metrų pločio, šlaitai labai aukšti ir statūs. Demontuoti monolitinę tilto perdangą nepažeidžiant darbuotojų saugos ir sveikatos bei eismo saugos reikalavimų nebuvo galima. Dėl šių priežasčių teko koreguoti techninį projektą ir įrengti laikiną tiltą“, – sakė R.Čepienė.

    Vykdant senojo tilto konstrukcijų demontavimo darbus atsivėrė senosios tilto atramos, kuriose aptikta ir akmens mūro. Dalis jo bus nuardyta, kad atitiktų projekte numatytą aukštį, o likusi dalis sustiprinta ir panaudota. Ardant akmenų mūrą buvo aptikti 1926 metų užrašai. Tikėtina, kad senojo tilto atramos buvo statytos tais metais, nors pats tiltas vėliau buvo ne kartą rekonstruotas.

    Kelią rekonstruoja jau kelintus metus

    “Šiame kelyje dirbame nuo 2007 metų vasaros. Pirmoji sutartis buvo susijusi su kelio dangos stiprinimu ruože nuo 118,7 iki 130,23 kilometro. Toliau sekė dvi sutartys, dalinai finansuojanos ES struktūrinių fondų lėšomis: kelio ruožo nuo 108,00 iki 118,70 kilometro rekonstrukcija ir ruožų nuo 73,80 iki 82,10 bei nuo 100,14 iki 108,13 kilometro rekonstrukcija. Šiuo metu mūsų bendrovės Rokiškio filialo specialistai vykdo projektą, kelio ruožo nuo 134,12 iki 137,35 rekonstrukciją, finansuojamą KPPP lėšomis. Iš tikrųjų tai ketvirtas projektas per pastaruosius trejis metus, kurį vykdome kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis”, – sakė AB “Panevėžio keliai” projektų direktorius Audrius Butkūnas.

    Dirbti šiame kelyje yra sudėtinga dėl eismo intensyvumo. Per parą keliu Kaunas-Zarasai-Daugpilis pravažiuoja nuo 3500 iki 4500 automobilių. Kelio rekonstrukcijos metu eismas tam tikrame ruože visiškai buvo uždarytas tik 2008 metais, organizuojant automobilių eismą apvažiavimu. Kitais atvejai darbai vykdomi praleidžiant automobilių srautus, eismą reguliuojant laikinais šviesoforais, todėl rekonstrukcijos laikotarpis itin sunkus ir darbus vykdantiems kelininkams, ir automobilininkams.


    Taiko technologines naujoves

    “Šiame kelyje esame pritaikę daugelį technologijų, kurias įdiegtos Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį. Durpingose vietovėse kelio stabilumui užtikrinti vietoj visiško išdurpinimo buvo pritaikyta skaldos polių įrengimo technologija bei žemės sankasos sutvirtinimo kalkėmis technologija.

    2008 metais tiesinant kelio Kaunas-Zarasai-Daugpilis vingius nuo 110,2 iki 111,2 kilometro rekonstrukcijos metu senasis kelias išardytas ir nutiesta visiškai nauja atkarpa.

    Pagrindinius darbus tiesinamo kelio ruože vykdė AB “Ukmergės keliai”.  Nauja vieta praeina ir šiemet rekonstruojamo kelio ruožo nuo 100,14 iki 108,13 kilometro trasa”, – pasakojo Audrius Butkūnas.

    Asfalto danga 2009 metais rekonstruojamuose ruožuose klojama vadinamuoju “karštas ant karšto” būdu. Šis metodas leidžia du asfalto sluoksnius kloti vienu metu.
    du_asfalto_sluoksniai_klojami_vienu_metu-1
    Andriaus Repšio „Panevėžio keliai” nuotr.
    “Karštas ant karšto” technologija leidžia asfalto dangos įrengimą atlikti dvigubai greičiau, kas palengvina automobilių eismą. AB “Panevėžio keliai” kol kas vienintelė
    Lietuvoje yra įdiegusi ir naudoja minėtą technologiją. “Karštas ant karšto” būdu per
    dieną paklojama iki pusantro kilometro kelio dangos.

    karstas_ant_karsto-1
    Andriaus Repšio „Panevėžio keliai” nuotr.

    Kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis pirmą kartą pritaikyta ir vadinamoji šlaitų dažymo technologija, kai medžio ir popieriaus mulčo, sėklų, trąšų ir vandens mišinys tiesiog išpurškiamas reikalingoje vietoje. Ši technologija leidžia apželdinti kelio šlaitus atsisakant augalinio sluoksnio. Tai yra, veja sudygsta tiesiog ant žvyro.

    slaitu_dazymas-1
    Andriaus Repšio „Panevėžio keliai” nuotr.

    Automobilius svers tiesiog kelyje

    Rekonstruojamo kelio 137 kilometre, ruože nuo Utenos link Zarasų, turėtų atsirasti bene pirmasis šalyje automobilių svėrimo postas, sumontuotas tiesiog kelyje.

    “Svėrimo mechanizmas bus įmontuotas į kelio pagrindą, jo rodmenys specialiais davikliais bus perduodami į kontrolės postą. Šis įrenginys leis tiesiog kelyje kontroliuoti krovininio automobilio ašies apkrovimo atitikimą esamiems reikalavimams. Tokia patikra būtina siekiant apsaugoti magistralinį kelią nuo pernelyg didelių apkrovų, kurios trumpina kelio tarnavimo laikotarpį”, –  pasakojo Audrius Butkūnas.

    3,23 kilometro ilgio atkarpoje kelininkai platina kelią iki 12 metrų. Demontuojama  senoji kelio danga, klojamos naujos gelžbetoninės pralaidos, siekiant išlyginti reljefą gilinamos iškasos.

     

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia