Patarimai, kad paskola netaptų našta

    0

    1439332 56419973

    Kylančius finansinius rūpesčius visi sprendžia individualiai. Vieni kreipiasi pagalbos į šeimos narius, artimuosius ar net draugus. Kiti, bijodami susigadinti santykius su brangiais žmonėmis, nusprendžia kreiptis į vartojamuosius kreditus išduodančias bendroves. Visgi priėmus pastarąjį sprendimą verta žinoti keletą taisyklių. Priešingu atveju paskola gali sukelti daugiau rūpesčių nei tapti problemų sprendimu.

    Nevalia slėpti nuo artimųjų

    Jeigu jūsų pajamos yra mažesnės už būtinąsias išlaidas – geriau apie paskolą net negalvoti. Verčiau atidžiai peržiūrėkite, kurioms reikmėms išleidžiate didžiausią dalį pajamų bei kur galėtumėte sutaupyti.

    „Dažnas mūsų nėra pratęs stebėti savo biudžeto pokyčių, tačiau žinoti, kur keliauja pinigai – labai naudinga. Taip pat visuomet verta apie ketinimą pasiskolinti informuoti artimuosius – galbūt jie taip pat galės pagelbėti, – kalba „Provident Finansai“ marketingo vadovė Dovilė Krinickienė. – Žiniasklaidoje apstu istorijų, kuomet būtent prasiskolinusiųjų artimieji turi prisiimti pasiskolinusiųjų įsipareigojimus, tad visuomet svarbu informuoti artimuosius apie savo ketinimus.“

    Beje, kompanijos užsakymu atlikta visuomenės apklausa atskleidė, kad informuoti artimuosius apie finansinius sunkumus linkę tik kiek daugiau nei pusė lietuvių. Likusieji arba nėra tikri, kad apie sunkumus prasitartų arba – pasiliktų šias bėdas tik sau.

    Žinokite savo finansines galimybes

    Prieš besikreipiant į paskolų teikėją svarbu išsiaiškinti, kiek lėšų kiekvieną mėnesį iš asmeninio biudžeto galite skirti paskolos grąžinimui. Tarkime, žiemos metu privalomųjų išlaidų kiekvienas patiriame daugiau nei vasarą. Todėl jeigu galvojate apie paskolą artėjant šaltajam sezonui, labai svarbu įvertinti tai, kad dalį pajamų reikės skirti šildymui, dalį – paskolai.

    Taip pat svarbu nepamiršti, kad grąžintinos paskolos sumą sudaro ne tik išduodamos paskolos suma, bet ir palūkanos. „Paskolą imate iš kompanijos, tad niekada nebijokite klausti, jeigu kas nors neaišku. Mūsų atveju, visuomet atsakys kredito tarpininkas bei padės įvertinti paskolos poreikį ir priimti sprendimą dėl jos dydžio“, – akcentuoja Dovilė Krinickienė.

    Vidinė „Provident Finansai“ duomenų analizė atskleidė, kad kreipdamiesi dėl asmeninės vartojimo paskolos lietuviai dažnai neįvertina savo finansinių galimybių. Didesnę nei 5000 litų paskolą norintys gauti klientai galutiniame paskolos vertinimo etape pasitenkindavo 70 proc. mažesne suma.

    Sutarties sąlygos – svarbu

    Visada visas sutartis reikia skaityti nuo pradžios iki pat paskutinio punkto. Užsitraukti nemalonumų vien dėl savo neapdairumo – neverta.

    „Ypač atidiems reikia būti prisiimant finansinius įsipareigojimus. Mūsų kompanijos atlikto visuomenės tyrimo metu daugiau nei pusė apklaustųjų, kuriems yra tekę prisiimti finansinių įsipareigojimų, prisipažino į sutarties sąlygas nesigilinantys“, – primena marketingo vadovė.  Kiekvienas paskolos sutarties punktas yra svarbus. Tad privalu sutartis skaityti atidžiai, o kilus klausimams – klausti.

    Emocijos ir aplinkybės

    Kartais būna atvejų, kuomet siekdami grąžinti vieną paskolą gyventojai paima kitą paskolą ankstesnei padengti. Neretai taip tik įklimpstama į prasiskolinimo liūną, iš kurio išbristi – sunku.

    Prieš imant bet kokią paskolą svarbu atsakyti į klausimą – ar ji tikrai reikalinga. Dažniausiai vartojimo paskolos imamos būtiniausioms reikmėms ar neplanuotoms išlaidoms padengti. „Mes neteikiame paskolų elektroniniu būdu, nėra galimybės gauti paskolą ir nakties metu, kuomet galimas spontaniško sprendimo pavojus. Prieš išduodami paskolą visuomet susitikimo metu išsiaiškinama, ar žmogui jos tikrai reikia“, – kalba marketingo vadovė Dovilė Krinickienė.

    www.freeimages.com nuotr.

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia