Pastaruoju metu kai kurie šalies gyventojai savo pašto dėžutėse randa maisto papildų pakuotes arba gauna pranešimą iš pašto, kad jų vardu yra gautas siuntinys iš įmonės „Helvetia Direct Marketing”, nors jie nebuvo užsakę jokių nemokamų produktų siuntų. Prašydami patarimo kaip pasielgti gavus tokias siuntas vartotojai vis dažniau kreipiasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
Vartotojai teigia, kad bendrovės „Helvetia Direct Marketing”atstovai telefonu siūlo įsigyti maisto papildų, informuodami, kad pirmąją siuntą galės išbandyti nemokamai, o jeigu maisto papildai netiks, vartotojai galės jų atsisakyti. Tačiau nusprendusiems pasinaudoti pasiūlymu vartotojams bendrovė atsiunčia ne tik pirmąją, tariamai nemokamą, siuntą, tačiau ir vėlesnes maisto papildų siuntas. Nors šių vėlesnių siuntų vartotojai nesiekė užsisakyti, bendrovė reikalauja už jas sumokėti. Nutarę atsisakyti sutarties, vartotojai skundžiasi, jog nepavyksta susisiekti su „Helvetia Direct Marketing” bendrove, kad ši nebesiųstų naujų maisto papildų siuntų bei sąskaitų jiems apmokėti. Yra buvę atvejų, kai vartotojai gauna raginimus apmokėti skolas iš skolų išieškojimo bendrovės.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informuoja, kad prekės vartotojams turėtų būti teikiamos tik esant aiškiai išreikštam vartotojo prašymui ar informacija paremtam sutikimui gauti nuolatines prekių siuntas, o ne vienkartinį siuntinį. Reikalavimas sumokėti už komercinės veiklos subjekto pateiktus produktus arba reikalavimas tokius produktus grąžinti ar saugoti, kai vartotojas jų neužsakė, yra laikomas nesąžininga komercine veikla. Atsižvelgiant į tai, vartotojai neturėtų skubėti apmokėti sąskaitų už siuntas, kurių jie neužsakė, taip pat sąskaitų, kurių pagrįstumo jas pateikusi bendrovė nėra įrodžiusi.
Vartotojai, kurie telefonu sutiko gauti vieną „Helvetia Direct Marketing” maisto papildų siuntą, tačiau neužsisakė ir specialiai nesiekė užsisakyti maisto papildų siuntų prenumeratos, turi teisę nutraukti maisto papildų siuntų prenumeratos sutartį apie tai pranešę bendrovei. Jeigu bendrovės nurodytais telefonais neįmanoma prisiskambinti, vartotojas turėtų išsiųsti įmonei registruotą laišką su aiškiu prašymu nutraukti šių maisto papildų teikimą. Svarbu išsaugoti laiško siuntimą patvirtinantį kvitą bei išsiųsto prašymo kopiją. Registruotu laišku paštu vartotojo išsiųstas raštas dėl sutarties nutraukimo galėtų būti laikomas įrodymu, kad vartotojas tinkamai informavo bendrovę apie sutarties nutraukimą. Jeigu maisto papildai siunčiami ir toliau, vadovaujantis Civilinio kodekso 6.368 straipsnio 2 dalies nuostatomis, vartotojas gali jais naudotis savo nuožiūra neatlygintinai.
Bendrovė „Helvetia Direct Marketing”, siūlydama Lietuvos vartotojams maisto papildus, pažeidė ir Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo nuostatas. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 2010 m. lapkričio 25 d. išnagrinėjo ir priėmė nutarimą byloje „Dėl „Helvetia Direct Marketing s.r.o.” Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimo”. Bendrovei už Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1 punkto, kuris draudžia reklamoje nurodyti ar užsiminti apie tas maisto savybes, kurių jis neturi, taip pat apie gydomąsias ar nuo ligų saugančias savybes, jei nėra Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka išduoto šią informaciją patvirtinančio specialios paskirties maisto produkto registravimo pažymėjimo, pažeidimus buvo skirta 15 500 Lt bauda.
Vartotojams, kurie sulaukia pasiūlymų telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis įsigyti prekes ar paslaugas, patariama būti atidiems ir išsiaiškinti visas pasiūlymo sąlygas: galutinę siūlomų prekių ar paslaugų kainą, jų teikimo laikotarpį, vartotojo įsipareigojimus bei sutarties nutraukimo galimybes. Nors pasiūlymas ir skamba viliojančiai, siūlytina neskubėti priimti sprendimo – paprašyti, jog skambinantis asmuo šią informaciją (tačiau ne pačius produktus!) pateiktų raštu, bei aiškiai nurodyti, jog vartotojas siuntų prenumeratos nepageidauja.
Vartotojams, turintiems klausimų ar skundų dėl bendrovės ,,Helvetia Direct Marketing” platinamų maisto papildų, siūloma kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą adresu: Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, telefonu (8 5) 205 54 05 begin_of_the_skype_highlighting (8 5) 205 54 05 end_of_the_skype_highlighting, el. paštu tarnyba@vvtat.lt.