Naujausios technologijos: Asmeninis lėktuvas kiekvienam

    0
    lektvuas
    lektvuas

    Visiškai begarsis, gebantis kilti ir leistis vertikaliai, vienvietis, revoliucionierius – tai tik keletas charakteristikų ir epitetų, kuriais gali pasigirti naujas eksperimentinis NASA Puffin lėktuvo prototipas. Iš esmės, tai ne daugiau, kaip „skrydžio kostiumas”: jame nieko nereikalingo, tik tai ko reikia žmogui judėti ore.

    Būdamas žemėje, aparatas stovi vertikaliai: Puffin uodega pasidalina į 4 „ataugas”, ant kurių ir leidžiasi. Sparnų kampas keičiasi, jie pakyla kartu su juose įstatytais 2,3 metrų propelerių rotoriais. Žinoma ir į orą lėktuvas kyla vertikaliai ir pamažu pereina į horizontalią padėtį. Įdomu tai, kad kažkokių lubų aukščiui pagal šį projektą nenumatyta: jis gali pasiekti aukščiau 9 km.

    Korpusas, 3,7 m ilgio, ir 4,1 m sparnai gaminami iš labai lengvos medžiagos, aparatas sveria tik 135 kg, neskaitant 45 kg akumuliatoriaus. Lėktuvas pajėgia išvystyti 240 km/val. greitį, o maksimalus 500 km/val.
    Šio lėktuvo gamybą vykdo NASA inžinierių grupė, kurią palaiko iš karto keletas stambių universitetų. Šią idėją išvystė Mark Moore, kuris ją pateikė sausio 20 dieną. Jis paaiškino ir neįprastą pavadinimą, kuris buvo pasirinktas šiam lėktuvui. (Puffin iš anglų kalbos reiškia  – kirvukas, paukštis, gyvenantis Ramiojo vandenyno pakrantėse). „Jeigu kada nors matėte kirvuką ant žemės, tai tikriausiai pastebėjote, kad jis atrodo nekaip: sparnai atrodo per maži skrydžiui, kaip ir mūsų aparato. Iš kitos pusės, tai vienas iš pačių švariausių paukščių, kuris visada slepia savo ekskrementus. Taip ir mūsų aparatas praktiškai neišmeta į aplinką kenksmingų medžiagų.  Pagaliau, kirvukai gyvvena po vieną, susiporuodami tik veisimosi metu. Ir mes sukūrėme lėktuvą vienam žmogui”.
    Šiam aparatui judėjimą suteikia elektriniai varikliai.  Šiuolaikiniai elektriniai varikliai yra labai tylūs, 150 metrų atstumu jų garsas neviršyja 50 decibelų, panašiai kaip ramus pokalbis.  Begarsis aparatas daro Puffin puikiu pretendentu naudojant karinėse operacijose. Beje, šis darbas ir buvo pradėtas būtent tuo tikslu (kaip ir su žmogum, taip ir bepilotinės versijos), aparatą buvo planuojama leisti iš povandeninių valčių.
    Žinoma, skrydžio resursai apskaičiuoti taip, kad jei atsisakys vienas variklis, tai lėktuvas galės skristi ir vienu varikliu.
    Kovo mėnesiui planuojama šį kūrinį pabaigti. Reikia dar atidirbti patį sudėtingiausią momentą – perėjimą iš vertikalios į horizontalią padėtį ir atvirkščiai. Gali būti, kad aparate gali būti jau net ne 2, o keturi varikliai, bet tai jau ateities planai.

    {youtube}rhpPhvWvLgk{/youtube}
    Jei nematote video, spauskite ČIA.
     

    greitai.lt

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia