Marketingas yra verslo terminas, kurį ekspertai apibrėžia dešimtimis skirtingų būdų. Tiesą sakant, net įmonės lygmeniu žmonės šį terminą gali suvokti skirtingai. Iš esmės tai valdymo procesas, kurio metu produktai ir paslaugos nuo idėjos patenka pas klientą. Jis apima produkto identifikavimą, paklausos nustatymą, sprendimą dėl jo kainos ir paskirstymo kanalų pasirinkimą. Jis taip pat apima reklamos strategijos kūrimą ir įgyvendinimą.
Marketingas – tai produkto pardavimo organizavimas, pavyzdžiui, sprendimas dėl jo kainos, vietovių, į kurias jis turėtų būti tiekiamas, ir reklamos būdo”.
Toliau pateikiamas Amerikos marketingo asociacijos apibrėžimas:
„Marketingas – tai veikla, institucijų ir procesų visuma, skirta kurti, perduoti, pristatyti ir keistis pasiūlymais, kurie turi vertę klientams, užsakovams, partneriams ir visai visuomenei.”
Marketingas – vaizdas, paaiškinantis reikšmę ir pavyzdžiai
Marketingas – tai įmonės veikla, susijusi su produkto ar paslaugos pirkimu ir pardavimu. Ji apima išsiaiškinimą, ko nori vartotojai, ir nustatymą, ar įmanoma tai pagaminti už tinkamą kainą. Tada įmonė jį pagamina ir parduoda.
Marketingo pagrindas – supratimas, ko reikia klientams ir ką jie vertina. Ilgalaikė įmonės sėkmė priklauso nuo to, ar ji sužino, kokie yra jos klientų poreikiai. Tada ji ieško būdų, kaip sukurti pridėtinę vertę taikant įvairius metodus.
Verslo įmonių marketingas
Ši marketingas yra orientuota į kitas įmones. Ją taip pat vadiname verslas verslui arba B2B marketingas. Ji apima produktų ar paslaugų tiekimą kitoms įmonėms.
Fiziniai produktai, kuriuos įmonės parduoda kitoms įmonėms, yra „pramoninės prekės”. Pramoninės prekės gali būti žaliavos įmonėms, gaminančioms plastiką, verpalai, naudojami tekstilės prekyboje. Tai taip pat lėktuvai oro linijoms ir kariuomenei.
Iš tikrųjų sąvoka „pramoninės prekės” reiškia viską, ko reikia įmonei ar organizacijai ir ką ji perka.
B2B ir B2C marketingas
Rinkodarą galime nukreipti į įmones (B2B) arba individualius vartotojus (B2C).
B2B paslaugos gali apimti teisines konsultacijas, vadybos konsultacijas, konsultacijas mokesčių klausimais arba mokymus. IT paslaugos ir laikinų darbuotojų teikimas taip pat yra B2B paslaugų pavyzdžiai. IT reiškia informacines technologijas.
Jei jus domina B2B marketingas, jums reikėtų „LinkedIn” paskyros. Čia rasite pranešimą apie geriausią kelių „LinkedIn” paskyrų valdymo praktiką.
Marketingas tiesiogiai vartotojams
Ją taip pat vadiname B2C. Šis terminas reiškia orientavimąsi į atskirus žmones, kurie perka produktus ir naudojasi paslaugomis. Tiksliau, žmonių, kurie pirko savo reikmėms.
Tai gali būti FMCG (greito vartojimo prekės), pavyzdžiui, maistas, gėrimai ir tualeto reikmenys, arba ilgalaikio vartojimo prekės. Pavyzdžiui, automobiliai, televizoriai, šaldytuvai ir kita buitinė technika yra ilgalaikio vartojimo prekės. Baltosios prekės – tai pagrindiniai prietaisai, kurie tradiciškai turi baltą emalio paviršių.
B2B + B2C marketingas
Dauguma didelių korporacijų taiko integruotos marketingo metodą. Kitaip tariant, jos vienu metu orientuojasi ir į individualius vartotojus, ir į įmones.
Pavyzdžiui, bendrovė „Coca-Cola” žino, kad jos B2C marketingas turi būti sėkminga. Paprasčiau tariant, ji turi įtikinti prekybos centrus ir mažesnes parduotuves – B2B – suteikti vietos lentynose.
Dauguma ilgalaikio vartojimo prekių gamintojų taip pat taiko integruotą marketingo metodą. Pavyzdžiui, „Haier Group” daugiausia dėmesio skiria individualiems vartotojams (B2C). Tačiau ji taip pat orientuojasi į prekybos centrus, universalines parduotuves ir kitas mažmeninės prekybos vietas (B2B). Haier Group” yra didžiausia pasaulyje buitinės elektronikos ir namų apyvokos prietaisų gamintoja.
Įdarbinimo marketingas
Įdarbinimo marketingas apima visas priemones ir strategijas, kurias darbdaviai naudoja siekdami sudominti, pritraukti ir galiausiai įdarbinti talentingus žmones. Tikslas – paskatinti žmones norėti prisijungti prie organizacijos.
Šioje praktikoje pasitelkiama duomenų analizė, daugiakanalė komunikacija, socialinės žiniasklaidos platformos ir kitos skaitmeninės marketingo strategijos.
„Įdarbinimo marketingas – tai procesas, kurio metu stengiamasi pritraukti ir įdarbinti talentingus žmones. Ji apima strategijas ir taktikas, kurias darbdaviai naudoja siekdami pritraukti, įtraukti ir ugdyti talentingus darbuotojus prieš jiems kreipiantis dėl darbo.”
Marketingo strategija
Įmonės marketingo strategija turėtų sujungti visus jos tikslus į vieną integruotą ir išsamų planą. Kitaip tariant, joje neturėtų būti sutelktas dėmesys į vieną strategiją kitų sąskaita.
Kurdama strategiją, ji turėtų naudotis rinkos tyrimų duomenimis. Įmonė turėtų sutelkti dėmesį į idealų produktų asortimentą, kad pasiektų optimalų pelno potencialą. Tinkamas produktų asortimentas taip pat labai svarbus siekiant išlaikyti verslą.
Marketingo strategijos procesas
Veiksmingas ir sėkmingas marketingo planas priklauso nuo geros strategijos. Įmonės strategija turėtų prasidėti nuo tikslų, kurie padėtų siekti bendrų tikslų, nustatymo.
Tuomet ji turi parengti strategiją, kuri leistų jai pasiekti šiuos tikslus.
Marketingas ir pardavimai
Iš esmės pardavimai ir marketingas bando pasiekti tą patį. Kitaip tariant, jie stengiasi gauti daugiau klientų ir pajamų. Tačiau jie į dalykus žvelgia šiek tiek kitaip. Paprasčiau tariant, marketingas daugiausia dėmesio skiria rinkai, o pardavimai – produktui. Pardavimai taip pat sutelkia dėmesį į tai, kaip įtikinti vartotojus, kad produktas patiktų ir būtų perkamas. Kai kurie pardavimų vadybininkai nesutinka su pirmiau pateiktu paveikslu, tvirtindami, kad pardavimai tęsiasi ir po produkto pardavimo.
Tipiniai marketingo padaliniai
Yra daug marketingo padalinių. Ne visose įmonėse kiekvienas jų turi vienodus pavadinimus. Toliau pateikiamas dažniausiai pasitaikančių padalinių sąrašas (Šaltinis: Londono ekonomikos mokykla):
Klientų aptarnavimas
Iš esmės tai yra pagalbos ir patarimų teikimas žmonėms, įsigijusiems gaminį. Daugelyje įmonių pardavėjai taip pat teikia šią paslaugą klientams prieš pardavimą, jo metu ir po jo.
Geras klientų aptarnavimas lemia patenkintus klientus. Kitaip tariant, jų patirtis atitinka arba viršija jų lūkesčius. Jei jūsų konkurentai teikia gerą klientų aptarnavimą, o jūs – ne, tikriausiai prarasite jų rinkos dalį.
Tiesioginė marketingas
Šis metodas apima tiesioginį savo žinutės perdavimą vartotojams per lankstinukus, blankus, skrajutes, katalogus, taip pat gatvės reklamą.
Platinimas
Platinimas yra valdymo grandinės dalis. Jis apima vieno produkto gabenimą iš sandėlio į parduotuvę ar prekybos centrą.
Rinkos tyrimai
Anksčiau įmonės pardavėjai būdavo ekspertai. Tačiau šiandien ekspertai yra vartotojai.
Interneto marketingo specialistai nuolat vartoja terminą „atšokimo rodiklis”. Atmetimo rodiklis – tai procentinė dalis žmonių, kurie, apsilankę puslapyje, palieka svetainę – daugiau info kasyraseo.lt
Kitaip tariant, užuot perėję į kitą tos pačios svetainės puslapį, jie palieka svetainę – iš jos išeina. Kuo mažesnis atmetimo rodiklis, tuo geriau.
Pasaulinė marketingas – tai įmonės prekių ar paslaugų planavimas, kūrimas, pateikimas ir reklamavimas pasaulinėje rinkoje. Tai specializuotas įgūdis. Vadovai, kuriems pavyksta įgyvendinti veiksmingą strategiją, gali pakelti savo įmonę į kitą lygį.
Septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose atsirado daug Japonijos verslo praktikos, kuri vėliau paplito visame pasaulyje. Kai kuriais atvejais inžinerija ir marketingas sutapo. Pavyzdžiui, Kansei inžinerija – tai inžinerija, pagrįsta žmogaus emocijomis. Kansei kūrėjai dėmesį sutelkia ne tik į tai, ką produktai gali padaryti, bet ir į tai, kaip jie verčia vartotojus jaustis.
Marketingo principai
Marketingo principai – tai sutartos marketingo idėjos, kurias pardavėjai naudoja sėkmingai marketingo strategijai įgyvendinti. Juos dar vadiname marketingo principais.
Kai kurios įmonės vadovaujasi 4P strategija: produktas, kaina, vieta ir skatinimas. Ją taip pat vadiname 4P marketingo deriniu. Kita vertus, kitos gali vadovautis 7P strategija: produktas, vieta, kaina, skatinimas, žmonės, fizinė aplinka ir procesas.