Programinės įrangos kaip paslaugos (angl. software as a service, SaaS) startuolis „Mano konkursas“ sukūrė elektroninės prekybos platformą, kurioje smulkus ir labai smulkus verslas savo prekes, paslaugas ir darbus gali siūlyti įsigyti viešojo sektoriaus organizacijoms, vykdančioms viešuosius pirkimus neskelbiama apklausa. Taip siekiama automatizuoti procesus ir didinti regioninio verslo dalyvavimą pirkimuose.
„Kurdami šią elektroninės prekybos platformą, siekėme abiem pusėms palengvinti pirkimų ar pardavimų procesus. Platforma veikia elektroninės parduotuvės principu: perkančioji organizacija į krepšelį įsideda reikiamas prekes ir užsisako, jei perka paslaugas ar darbus – pirmiau aprašo poreikį ir atlieka apklausą“, – teigia įmonės „Mano konkursas“ vadovas Gintautas Moška.
Anot G. Moškos, verslui nereikia rūpintis sudėtingomis viešųjų pirkimų procedūromis. Gavęs pakvietimą dalyvauti apklausoje, pardavėjas susipažįsta su pateiktu užsakymu, keliais mygtukų paspaudimais pateikia galutinį kainos pasiūlymą, o vėliau patvirtina, kad įvykdys užsakymą.
„Dažnai smulkus verslas nežino, kaip pasiekti ir gauti užsakymų iš viešojo sektoriaus. Analizuojant pirkimų duomenis matyti, kad tik 20% verslo atstovų dalyvauja jų savivaldybėse veikiančių įstaigų pirkimuose. Tad verslas, ypač veikiantis šalies regione, gali turėti papildomą skaitmeninį pardavimų kanalą ir dalyvauti neskelbiamuose mažos vertės pirkimuose“, – pažymi įmonės „Mano konkursas“ vadovas.
Elektroninės prekybos platformoje „Mano konkursas“ gali prekiauti įmonės, ūkininkai, savarankiškai dirbantys asmenys. Vieno atlikto pardavimo maksimali sutarties vertė – 15 000 Eur be PVM.
Perkančiosios organizacijos platforma gali naudotis atlikdamos rinkos tyrimą, pirkti iš šalia veikiančių verslų ir ūkių ir taip sutrumpinti tiekimo grandinę. Pavyzdžiui, platformos pirmosiose paieškos pozicijose organizacijoms yra rodomos jų rajone ar regione parduodamos prekės, jų pristatymas yra nemokamas.
„Sistemoje vykdomi užsakymai atitinka viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus ir juose numatytus principus. Pavyzdžiui, atliekant apklausą pasiūlymų kainos matomos tik pasibaigus jų pateikimo terminui, išsaugomas susirašinėjimas tarp organizacijos ir tiekėjo ir kita su užsakymu susijusi informacija. Organizacija gali pasižymėti patikusias prekes, vertinti pardavėjus“, – paaiškina G. Moška.