Pradinis Verslas Ukmergės verslas Kaip dirba kelininkai žiemą

Kaip dirba kelininkai žiemą

0

Savaitgalį sugrįžusi žiema vairuotojams vėl siunčia išbandymus keliuose. Tikriausiai dalis iš jų keiksnoja kelininkus, jog šie netinkamai valo ir barsto kelius. Praėjusį antradienį, kuomet gausiai snigo, Vilkmerge.lt reporteris stebėjo kelininkų darbą nuo ketvirtos valandos ryto, kai tik jie pradeda darbą.

VĮ „Vilniaus regiono keliai“, Ukmergės kelių tarnyba, prižiūri magistralinius, krašto ir rajoninius kelius Ukmergės rajone. Miesto gatves ir magistralę Vilnius – Panevėžys prižiūri kitos įmonės. Kelininkai budi nuo ketvirtos ryto iki dešimtos valandos vakaro. Įmonė turi keturis vakarietiškus automobilinius barstytuvus, tris ratinius traktorius ir du greiderius. Trys automobiliniai barstytuvai ir vienas greideris dar turi ir šonines sniego verstuves. Įmonei vadovauja Zigmantas Kupčinskas.

Nors įmonės vadovo darbas prasideda nuo septintos val. ryto, tačiau tą antradienį darbe buvo kaip ir vairuotojai, nuo ketvirtos valandos.

Z. Kupčinskas vilkmerge.lt sakė, jog savo darbo valandų labai neskaičiuoja. Jei būna sudėtingos oro sąlygos, daug sninga ir pusto, darbe stengiuosi būti nuo pat ketvirtos. Budintis įmonės darbuotojas pradeda darbą nuo trečios val. ryto. Jis atveža į darbą vairuotojus bei apžiūrinėja kelių būklę. Kadangi sninga jau daugiau nei dvylika valandų, tad šiandien keliuose dirbs visa įmonės turima technika, pasakojo vadovas.

Įmonės tvarkomi keliai žiemą suskirstyti į priežiūros lygius. Aukščiausią lygį rajone turi kelias Kaunas – Zarasai ir miestą kertančios Kauno, Vytauto gatvės bei Kęstučio aikštė. Į šį kelią išsiunčiami du barstytuvai su šoniniais sniego verstuvais. Vienas jų važiuoja Kauno, kitas Utenos kryptimi. Kelius jie valo ir barsto druska. Po jų druskos ir smėlio mišiniu pakraunamas didžiausias turimas barstytuvas taip pat su šoniniu verstuvu. 4.28 val. jis pradeda valyti ir barstyti Vilniaus gatvę ir senąjį Vilniaus kelią iki automagistralės Vilnius – Panevėžys. Ir paskutinis barstytuvas su smėlio ir druskos mišiniu išvažiuoja valyti Ramygalos gatvės ir kelio link Siesikų, tačiau tik iki sankryžos su Žeimiais. Likusi kelio atkarpa bus tik valoma ir tai bus atliekama vėliau. Už pusvalandžio barstytuvas, valęs senąjį Vilniaus kelią, sugrįžta į bazę pasipildyti smėlio ir druskos mišinio ir 5.20 val. pradeda valyti ir barstyti ilgiausią trasą – senąjį Panevėžio kelią.

Įmonės direktorius pasiūlo nuvažiuoti apžiūrėti kokia rajoninių kelių būklė. Pasukame Siesikų kryptimi. 5.30 val. tolumoje matosi mirksintys geltoni švyturėliai. „Čia mūsų „mažiukas“ vargsta“, – sako Z. Kupčinskas. „Mažiuku“ vadiname todėl, kad šis barstytuvas neturi šoninio sniego verstuvo. Tad, kad nuvalytų kelio atkarpą, tuo pačiu maršrutu jis turi važiuoti keturis kartus. Pradžioje nuvalo vieną, o po to kitą važiojamąją kelio dalį ir tą patį kartoja su kelkraščiais, paaiškina įmonės direktorius.

Už Žeimių sankryžos ant kelio supustytos pusnys. Prieš krizę šį kelią valydavome ir barstydavome iki pat Siesikų sankryžos. Jau kelinti metai lėšų tam nebeskiriama, aiškina Z. Kupčinskas. Ties Tatkūnų kaimu pasukame link Kėdainių. Šis kelias dar nevalytas ir laukia savo eilės. Ties Veprių sankryža išvažiuojame į Kauno kelią. 5.48 val. ties Dainavos kaimu pasivejame barstytuvą. Šį kelią mes turime nuvalyti ir pabarstyti iki 7 val. ryto. Kol kas grafiką lenkiame. Baigus valyti šį kelią, vienas barstytuvas pasuks link Kėdainių, kitas link Molėtų, pasakojo įmonės vadovas.

Visuose barstytuvuose yra įmontuota GPS įranga. Jos pagalba įmonėje budintis dispečeris gali nustatyti kiekvieno automobilio buvimo vietą, jo maršrutą, koks buvo įjungtas barstymo intensyvumas. Mūsų „mažiukas“ dabar jau valo ir barsto pavojingus ruožus tarp Lyduokių, Žemaitkiemio ir Želvos kaimų, sako Z. Kupčinskas, kompiuterio ekrane stebėdamas palydovo siunčiamus duomenis.

Tuo metu bazėje jau susirinkę traktorių vairuotojai. Nuo septintos valandos ryto jie išvyksta valyti rajoninių kaimo kelių. Vienas ratinis traktorius siunčiamas valyti kelyje Kaunas – Zarasai esančias autobusų stoteles, sankryžas bei lėtėjimo-greitėjimo juostas. Jei nenustoja snigti, tą patį maršrutą barstytuvai važiuoja antrą kartą. Nuo 13 val. keičiasi pamaina. Ji kelius prižiūrės iki 22 valandos. Vienu barstymu ant kelių išpilama 10 tonų druskos ir 30 tonų smėlio-druskos mišinio. Įmonė prižiūri 32 km magistralinių, 90 km krašto ir 288 km rajoninių kelių, pasakojo įmonės direktorius.

vilkmerge.lt

traktoriaus atsarginės dalys

Traktorių variklių remontas

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia