Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazija laimėjo ir pradėjo vykdyti Europos Komisijos finansuojamą Tarptautinį Erasmus + tarpmokyklinį Strateginės partnerystės projektą „AU FIL DE NOS COURS D’EAU“ („Mūsų upių tėkmėje“). Projekto trukmė 3 metai (2014-2017 m. m.). Pagrindinė projekto kalba – prancūzų, bet bus naudojama ir anglų bei projekto dalyvių gimtosios kalbos. Šį kartą mūsų partnerės yra Prancūzijos, Ispanijos, Rumunijos, Vengrijos, Graikijos ir Nyderlandų mokyklos.
Numatytos veiklos, o jų net 18, skatins mokinius ir mokytojus saugoti gamtą ir jos išteklius, tyrinėti ekosistemą, tiltus, geriau pažinti savo upę, ją pristatyti partneriams iš Europos, palyginti jų susiformavimo istorijas, peizažą, florą ir fauną, kurios supa mūsų upes ir t.t. Taip pat mokiniai kurs fiktyvias įmones, žaidimus, foto albumus, susijusius su upėmis.
Pagrindiniai projekto veiklose keliami tikslai yra tobulinti bendravimą užsienio kalba, skatinti mokinių kūrybinį potencialą, atrasti naujus nacionalinius kultūrinius elementus, formuoti bendrą 7 šalių kultūrą, plėtoti ir gerinti švietimo partnerystės patirtį, skatinti komandinę veiklą.
Šiame projekte mokiniai galės atskleisti savo menines, kūrybines, kalbines, technologines ir asmenines kompetencijas; į veiklas bus integruojamos geografijos, istorijos, informatikos, fizikos, chemijos muzikos, prancūzų ir anglų kalbų žinios ir gebėjimai. Į projekto veiklą įsijungė 15 mokytojų ir 40 mokinių.
Visos Europos šalių partnerės bendru prioritetu laiko aktyvią mokinių veiklą. Mokiniai turės galimybę dalintis savo pastebėjimais ir išvadomis ir susidaryti aiškesnį vaizdą apie Europą; šis projektas suteiks mokiniams galimybę įsigilinti į kitas Europos kalbas ir kultūrą virtualaus bendravimo ir realių susitikimų dėka. Sukurtas projekto blogas, kuriame publikuojama visa projekto vykdoma ir planuojama veikla (http://wesolowskisylvie.wix.com/afch2o).
Jau įvyko du projekto partnerių susitikimai. Pirmasis susitikimas vyko projektą koordinuojančioje mokykloje, Prancūzijoje, Mirepoix miestelyje. Jame dalyvavo visų 7 šalių mokytojai – projekto koordinatoriai.
Antrasis susitikimas vyko Merlet Coledže, Nyderlanduose, Grave miestelyje, kuris yra už 100 km nuo Amsterdamo, sausio 25-30 dienomis. Mūsų gimnaziją atstovavo 4 gimnazistai – dvyliktokai Aistė Remeikaitė, Domas Motiejūnas, Irmantas Jurevičius ir vienuoliktokas Ignotas Urbonavičius. Mokinius lydėjo ir anglų kalbos mokytoja Irena Čereškienė ir projekto koordinatorė prancūzų kalbos mokytoja Alma Kubrakovienė
Į šį susitikimą atvyko 24 mokiniai, po 4 iš kiekvienos partnerinės mokyklos. Taigi visas šitas didžiulis būrys – 24 mokiniai svečiai ir 24 Nyderlandų mokiniai, kurie juos priėmė į savo namus, visą savaitę dirbo ir linksminosi kartu.
Susitikimo atidarymas buvo labai iškilmingas – prie mokyklos iškėlėme savo šalių vėliavas, paleidome balionus su žinutėmis, buvo sugiedotas Europos himnas. Jau oficialioji susitikimo dalis parodė, kad esame laukiami ir susitikimui pasiruošta labai rimtai.
Po iškilmingo atidarymo mokiniai ėmė interviu vieni iš kitų, dalyvavo žaidime – konkurse, kuriame parodė, kas daugiausiai žino apie projekte dalyvaujančių mokyklų miestus, šalis. Konkursas buvo ypač smagus, nes mokiniai galėjo gėrėtis visų 7 šalių peizažais, lankytinomis vietomis, išgirsti šalių himnus. Konkurse mokiniai balsavo savo mobiliais telefonais arba internetu, nors buvo visi vienoje klasėje.
Po to mokiniai įsivertino savo žinias apie Nyderlandus. Supratę, kad tos žinios tikrai nėra išsamios, entuziastingai ėmėsi ieškoti atsakymų į klausimyną, kurį sudarė net 9 lapai. Šį klausimyną mokiniai pildė visos viešnagės metu, laiku, kuris likdavo tarp ekskursijų, pamokų, vizitų,…
Visa tai jie darė mokyklos informatikos klasėse, kurios labai gerai įrengtos. Beje, kaip ir visa mokykla. Mokyklos kabinetų aprūpinimas kėlė nuostabą ne tik mums, lietuviams, bet ir partneriams iš Prancūzijos ar Ispanijos. Mokiniai buvo sužavėti pamokomis, kuriose daugiau praktikos nei teorijos, pvz., per chemijos pamoką jie pasigamino dantų pastą, per muzikos pamoką Aistė spėjo išmokti grojimo mušamaisiais instrumentais pagrindus.
Išvykos į Grave miestelį, Nijmegeną, Mastrichtą leido ne tik susipažinti su miesteliais, bet ir pamatyti kitaip organizuojamas ekskursijas. Mokiniai gavo klausimynus, žemėlapius ir turėjo patys susirasti vietoves ir atsakymus į pateiktus klausimus vietoj įprastų gido pasakojimų ir vedžiojimo. Mūsų mokinius labai nustebino tai, kad šalyje, kur pragyvenimo lygis gana aukštas, dauguma mokinių, nepaisant bjauraus oro (o buvo tikrai žvarbu, lijo, oro temperatūra apie 0 /+5), važiuoja į mokyklą dviračiais didelius, apie 10 km., atstumus. Būna ir taip, kad tėvai važiuoja tuo pačiu keliu mašinomis į darbą, bet vaikai vis tiek rieda dviračiu. Namuose taip pat daugumai mūsiškių buvo per šalta, todėl susidarė įspūdis, kad nesistengiama sudaryti šiltnamio sąlygų, bet nuo mažų dienų vaikai grūdinami, mokomi atsakingumo ir aktyvaus dalyvavimo bet kurioje veikloje.
Visos 5 susitikimo dienos prabėgo labai greitai. Paskutinę, išvykimo, dieną turėjome galimybę pabuvoti Amsterdame, plaukti kanalais ir aplankyti įspūdingą Nyderlandų nacionalinį meno ir istorijos muziejų.
Susitikimas buvo vertingas tiek mokiniams, tiek juos lydėjusiems mokytojams naujoviškų mokymo metodų, kitokio požiūrio į mokinio gerovę aspektais ir, žinoma, dėl naujos šalies ir kitokios kultūros pažinimo, savęs, kaip aktyvaus europiečio asmenybės suvokimo.
Grįžę iš karto pasinėrėme į darbus, kuriuos turime atlikti iki kovo mėnesį mūsų laukiančio susitikimo Rumunijoje, Botosani miestelyje. Į šį susitikimą vėl važiuos 4 mokiniai, juos lydės 2 mokytojos. Šį kartą gimnazijai atstovaus devintokai Asta Unikauskaitė, Linas Pernaravičius ir vienuoliktokės Patricija Matukaitė bei Gabrielė Grigaitė.
Prancūzų kalbos mokytoja Alma Kubrakovienė