Asmens dokumentų išrašymo centras prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – ADIC) praneša, kad kvalifikuotam elektroniniam parašui sukurti bus reikalingos naujo pavyzdžio asmens tapatybės kortelės. Senesnės nei iki 2021 m. rugpjūčio 12 d. išduotos asmens tapatybės kortelės nebegalės būti naudojamos kaip kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimo priemonės nuo šių metų liepos 1 d.
Gyventojai, aktyviai besinaudojantys ir toliau ketinantys naudotis asmens tapatybės kortele kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui, iki 2023 m. liepos 1 d. turi pasikeisti jas į naujo pavyzdžio asmens tapatybės korteles, kuriose integruoti nauji elektroninio parašo kūrimo įtaisai.
Tai galima padaryti bet kuriame Migracijos departamento teritoriniame padalinyje. Šios paslaugos kaina – 8,6 Eur.
ADIC atkreipia dėmesį, kad pačių asmens tapatybės kortelių, kaip asmens dokumentų, patikimumui, tinkamumui ir galiojimui šie pasikeitimai neturi jokios įtakos ir jei asmenys šių kortelių nenaudoja kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui, jiems nieko papildomai nereikia daryti.
„Technologijoms tobulėjant, keičiasi ir elektroninio parašo kūrimo įtaisų saugumas. Siekiant užtikrinti Lietuvoje naudojamam elektroniniam parašui aukščiausius saugumo standartus, kurių patikimumą garantuoja mūsų valstybė, nuspręsta, kad senesnės asmens tapatybės kortelės nebegalės būti naudojamos kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui nuo liepos 1 d.“, – sako ADIC direktorius Nerijus Rudaitis.
ADIC duomenimis, elektroninį parašą naudojančių asmenų, turinčių galiojančias iki 2021 m. rugpjūčio 12 d. išduotas asmens tapatybės korteles su integruotais elektroninio parašo įtaisais, yra apie 15 000. Tai sudaro maždaug 0,65 proc. visų per tą laikotarpį išduotų asmens tapatybės kortelių.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija