Elektroninės paslaugos padeda sutaupyti laiko ir tam tikrus klausimus išspręsti neišeinant iš įstaigos ar namų.
Viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, informacinė sistema veikia jau beveik dvejus metus.
Prisijungę prie Viešųjų paslaugų, susijusių su asmens ir kitų dokumentų išdavimu, konsultavimu, informacinės sistemos (https://epis.vrm.lt), Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai gali pateikti elektroninį prašymą patvirtinti kvietimą. Užpildžius elektroninį prašymą ir pridėjus reikiamų dokumentų kopijas, pateiktas prašymas išnagrinėjamas, o kvietimas patvirtinamas elektroniniu būdu. Taigi nebereikia kreiptis į migracijos padalinį. Asmenys, užsisakę informavimo paslaugą, el. paštu ir (ar) nemokama trumpąja SMS žinute yra informuojami apie pateikto elektroninio prašymo nagrinėjimo eigą. Informacinėje sistemoje galima peržiūrėti pateiktų prašymų ir patvirtintų kvietimų sąrašus, atsispausdinti patvirtintą kvietimą.
Per pastaruosius dvejus metus šia paslauga pasinaudojo tik 8,32 proc. rajono gyventojų, kurie kreipiasi dėl kvietimų patvirtinimo.
Anot Ukmergės migracijos grupės vyresniosios specialistės Jolantos Rinkevičienės, ši paslauga itin paranki tiek įmonėms, tiek fiziniams asmenims, kuriems dažnai tenka rūpintis kvietimais.
Naudojantis šia sistema galima išvengti nesusipratimų ir bereikalingo streso, kuomet netikėtai paaiškėja, kad laikas išvykti, o dokumentų galiojimas jau besibaigiantis. Taigi, gyventojai, naudodamiesi šia sistema, gali matyti informaciją apie savo ar nepilnamečių vaikų turimus Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentus bei jų galiojimo terminus. Jeigu sistemos naudotojai nurodys savo kontaktinius duomenis, likus tam tikram dienų skaičiui iki turimo asmens dokumento galiojimo laiko pabaigos, apie dokumento galiojimo pabaigą jie bus informuojami el. paštu ir (ar) nemokama trumpąja SMS žinute. Ši paslauga naudinga, ir tuomet, kai reikalinga sužinoti turimo dokumento duomenis, tačiau dokumento neturite su savimi.
Atkreipiame valstybės tarnautojų dėmesį, kurie naudojasi asmens tapatybės kortelėje įrašytais asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir elektroninio kvalifikuoto parašo sertifikatais Jie gali užsisakyti būti informuoti apie sertifikatų galiojimo pabaigos laiką.
Informacinėje sistemoje taip pat galima sužinoti informaciją apie gaminamus dokumentus ar pateikti pranešimą apie prarastą dokumentą.
Dėl prarastų dokumentų į Ukmergės migracijos grupę per metus kreipiasi apie 500 piliečių. Anot J.Rinkevičienės, naudodamiesi elektronine sistema, dokumentus praradę gyventojai neprivalo vykti į Migracijos padalinį, o pranešimą užpildyti gali namuose bet kuriuo paros metu.
Vilniaus apskr. VPK Ukmergės r. policijos komisariato informacija