Nuo 2017 m. spalio 28 dienos vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ priešmokyklinės „Nykštukų“ grupės ugdytiniai aktyviai dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte „Learning with experiments” (mokomės eksperimentuodami). Tyrinėdami bei eksperimentuodami vaikai lavina savo pojūčius, išmoksta ilgiau išlaikyti dėmesį, susipažįsta su gamtosaugos problemomis. Ugdytiniams patinka tyrinėti juos supantį pasaulį, tai nauja, nepažinta erdvė.
Atlikdami gamtos pažinimo eksperimentą: sausų ir išmirkusių šiaudelių ir šakelių perlaužimą, vaikai mokėsi būti kantrūs, reikėjo išlaukti, kol šiaudai vandenyje išmirks. Eksperimentas su žemėmis ir lapais buvo tikras kantrybės bandymas, nes turėjo praeiti daug laiko, kol stiklainyje žemėmis apipilti lapai supuvo. Vaikai skaičiavo dienas, laistė, diskutavo, kiek dar laiko prireiks kol lapų nebeliks. Savo eksperimentą vaikai lygino su gamtoje vykstančiais reiškiniais. Į probleminį klausimą, kas gamtoje supūdo lapus, vaikai patys rado atsakymus. Darželio kiemelyje grėbė ir rinko lapus, nešė juos į kompostavimo dėžę. Grįžę į grupę, vaikai džiaugėsi savo atliktu darbu, išsiaiškino, kas nutinka miške nukritusiems medžių lapams.
Smagu buvo auginti vandenyje saldainiuką – guminuką. Stebėdami guminuką, priešmokyklinukai abejojo, ar tikrai saldainiai gali augti, juk jie negyvi. Pamatavę, vaikai sužinojo, kad guminukas padidėjo du kartus, nes išbrinko prisisotinęs vandens.
Žaisti su vandeniu vaikams visada smagu ir linksma. Buvo daug emocijų, kai į tuščią sulčių pakelį darželinukai įpylė vandens ir, įdėję tris smulkius žaisliukus, juos užšaldė šaldiklyje. Ugdytiniai diskutavo: ar užšals žaisliukai, kaip reikės išimti ledą, koks jis bus, ar greitai atitirps, ar nieko neatsitiks žaisliukams. Sekančią dieną į visus juos dominusius klausimus vaikai atsakė patys. Kiekvienas norėjo pamatyti, kuris žaisliukas atitirps pirmasis, per kiek laiko ištirps ledas. Kai kurie vaikai neiškentę bandė žaisliukus ištraukti iš ledo.
Po šio eksperimento sekė kitas: užšaldytus ledukų kubelius vaikai supylė į tris lėkštes, užpylė šaltu ir šiltu vandeniu, o vieną lėkštę paliko be vandens. Prie lėkščių, pasidėję žaislinius laikrodžius, vaikai pažymėjo ir skaičiavo ledukų ištirpimo laiką Šio eksperimento metu vaikai sužinojo apie gamtos reiškinius: žiemos ir pavasario kaitą, kokią naudą gamtai teikia vanduo, kodėl patvinsta upės ir tuo pačiu mokėsi pažinti laikrodį.
Pagaminę druskos tirpalą, priešmokyklinukai augino kristalus. Lygino juos su snaigėmis, varvekliais, aptarė, kuo jie panašūs ir kuo skiriasi.
Eksperimentuodami su vėju, nešėsi į lauką „vėjukus“, kurių pagalba nustatė vėjo kryptį, žaidė žaidimus apie vėją. Grupėje, susėdę aplink stalą, pūtė plunksnelę, piešdami naudojo šiaudelius ir pūtė dažus, išgaudami puikiausius kaktusų spygliukus.
Eksperimentuodami su spalvomis, bandė išgauti naujus atspalvius, piešė ant putų ir savo piešinius lygino su gamtos vaizdais, metų laikais. Šio eksperimento metu ugdėsi vaikų kūrybiškumas, sąmoningumas. Visi vaikai, komentuodami savo piešinius, pabrėžė, kad jų nupiešta pieva yra graži, joje pasislėpę gyvena vabalėliai, žydintis medis – pilnas darbščių bitučių ir t.t. Nei viename piešinėlyje nebuvo „šiukšlių ir netvarkos“.
Atlikdami bandymus, vaikai skaičiavo, lygino, matavo turimas medžiagas bei daiktus ugdėsi matematinius įgūdžius. Bandymų metu vaikai kalbėjo, komentavo atliekamus veiksmus, plėtėsi vaikų žodynas, praturtėjo naujais žodžiais, sąvokomis. Eksperimentų metu ugdytiniai mokėsi elgtis saugiai, kaupė patirtį, samprotavo, mokėsi spręsti problemas, geriau suvokti supantį pasaulį.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Vida Barinova