Lietuvos elektros skirstomųjų tinklų operatorius informuoja, kad po spalio 6 d. naktį siautusio itin stipraus vėjo elektros energijos tiekimas sutrikdytas apie 140 tūkst. elektros vartotojų. Didelį vartotojų be elektros energijos skaičių lemią pažeistos aukštos ir vidutinės įtampos linijos, daugiausia pažeidimų užfiksuota Utenos, Panevėžio ir Kauno regionuose.
LESTO duomenimis, šį rytą elektros energijos tiekimas buvo sutrikęs apie 39000 vartotojų Utenos regione, apie 36000 vartotojų Panevėžio regione ir apie 29000 vartotojų Kauno regione. Šiaulių regione elektros energijos tiekimas sutriko maždaug 16000 vartotojų, Vilniaus – 13000 vartotojų, Klaipėdos – 10000 vartotojų, Alytaus regione – apie 1000 vartotojų.
Atsižvelgdama į didelį elektros tiekimo sutrikimų mastą, LESTO bendrovėje paskelbė ekstremalią situaciją ir ėmėsi organizuoti gedimų šalinimą, pasitelkdama maksimalias pajėgas. Gedimai šalinami visose gamtos stichijų pažeistose elektros tinklo dalyse: šiuo metu dirba ne tik kelis kartus daugiau LESTO brigadų, bet ir bendrovės rangovų personalo brigadų.
LESTO Dispečerinio centro Režimų planavimo skyriaus vadovas Ervinas Pareigis aiškina, kad daugiausia elektros tiekimo sutrikimų šiąnakt įvyko dėl pažeistų aukštos ir vidutinės įtampos elektros oro linijų, kuriomis elektros energija tiekiama dideliam vartotojų skaičiui. Ant elektros linijų atramų ir laidų virto medžiai, krito šakos, gedimų šalinimą šiuo metu labiausiai apsunkina tai, kad daug gedimų yra visose Lietuvos regionuose, ant kelių išvirtę medžiai, kurie trukdo pasiekti gedimų vietas, ir šlapias dirvožemis.
Vartotojų pranešimai apie elektros tiekimo sutrikimus priimami LESTO klientų informavimo telefonu 1802, tačiau LESTO jau žino apie daugumą gedimų ir gyventojų prašo kantrybės. Pranešti apie gedimus reikėtų tik nutolusių vietovių gyventojams (vienkiemiuose, mažuose kaimeliuose). Visuose miestuose informacija apie gedimus LESTO pasiekia automatiškai. Bendrovei paskelbus ekstremalią situaciją, gyventojų pranešimų priimama kelias dešimtis kartų daugiau nei įprastomis dienomis.
Gamtos stichijų atvejais elektros energijos tiekimo atstatymo laikas priklauso nuo gedimų masto, konkrečių gedimų priežasčių, jų sudėtingumo ir gedimų vietos pasiekimo galimybių (privažiavimo sąlygų). Pirmiausia bendrovės operatyvinės brigados pašalina tuos gedimus, kurie susiję su elektros tiekimu didesnei vartotojų daliai ir ypatingos reikšmės visuomeninės paskirties objektams. Pirmiausia šalinami gedimai aukštos ir vidutinės įtampos tinkluose, po to žemos įtampos įrenginių gedimai.
LESTO primena gyventojams, jog siaučiant gamtos stichijoms, būtina laikytis saugaus elgesio reikalavimų. Atsakingi ir apdairūs veiksmai padės išvengti nelaimingų atsitikimų.
„Klientų prašome supratimo, kantrybės bei pagalbos šalinant gamtos stichijų padarinius. Didžiausia pagalba – pasirūpinti savo saugumu, nesiartinti prie pažeistų elektros skirstomojo tinklo vietų. Pastebėjus nutrūkusį elektros energijos oro linijos laidą ar elektros energijos linijos atvado laidą, jokiu būdu negalima priartėti prie jo arčiau kaip 8 metrus. Nelieskite ant žemės ar automobilių nukritusių laidų, o laukite, kol į gedimo vietą atvyks operatyvinės brigados. Užtikriname, kad imamės visų būtinų priemonių, kad elektros energijos tiekimas būtų atstatytas kaip galima greičiau“, – teigia E. Pareigis.
Negalima artintis ir liesti ant elektros energijos laidų užvirtusių medžių, kadangi jie taip pat gali būti pavojingi žmogaus gyvybei. Pastebėjus apgadintus ar kibirkščiuojančius elektros energijos įrenginius, ant gatvės, automobilių ir kitur nukritusius, nutrauktus laidus, nuverstas elektros linijų atramas, ant linijų užvirtusius medžius, būtina nedelsiant pranešti LESTO telefonu 1802 arba bendruoju pagalbos telefonu 112. Siekiant padėti nuo elektros srovės nukentėjusiam žmogui, būtina laikytis atsargumo ir iškviesti greitąją pagalbą telefonu 112.
lesto.lt
Skaitytojo Povilo nuotr.