Pradinis Kultūra Renginiai Lietuvos autokroso čempionato etape Ukmergėje – aistros trasoje ir už jos ribų

Lietuvos autokroso čempionato etape Ukmergėje – aistros trasoje ir už jos ribų

0

Praėjusį sekmadienį Ukmergės pašonėje, Šventupių kaime esančioje autokroso trasoje surengtas penktasis, priešpaskutinis Lietuvos automobilių kroso A ir B lygų čempionato etapas. Lenktynėse, kurias organizavo Varėnos ASK, prie starto stojo beveik 60 dalyvių. Čia netrūko intrigos ir emocijų, o aistros virė tiek trasoje, tiek už jos ribų.

Nors savaitė iki varžybų jų organizatoriams buvo išties įtempta, kadangi teko melioruoti trasą dėl gausiai iškritusio lietaus sukelto užtvindymo, tačiau varžybų rytą atsikvėpti buvo galima kur kas lengviau. Didžiulės Varėnos ASK atstovų pastangos ir bemiegės naktys davė vaisių – danga lenktynėms buvo ideali. Tai įvertino ir dalyviai, negailėję pagyrų apie kokybiškai paruoštą trasą.

Kadangi šis etapas buvo penktasis iš šešių, 2023-iųjų metų sezone numatytų, dar prieš startą tapo aišku, kad atkaklios kovos ir intrigų čia bus. Ir dienos eigoje šios spėlionės pasitvirtino. Varžybų vadovas dalyvius pokalbiams dėl kontaktų ir susidūrimų trasoje kvietėsi kone po kiekvieno važiavimo.

Buvo priimti net aštuoni sprendimai, kuriais dalyviai dėl incidentų buvo nubausti laiko nuobaudomis ar net diskvalifikacijomis. Ir tai nėra nieko nuostabaus. Prieš šį etapą situacija klasių lentelėse, kuriose skaičiuojami metiniai taškai, leido daryti prielaidą, kad kai kuriems dalyviais jau dabar teks traukti kozirius ir atlikinėti ėjimus „Va Bank“.

Viso to liudininkais tapo į Ukmergę tradiciškai gausiai susirenkantys žiūrovai, kuriems visą varžybų eigą stebėti ir nepasimesti tarp trasoje vykstančių įvykių padėjo ir du varžybų komentatoriai, įgarsinę ne tik veiksmą trasoje, bet iš karto po kiekvieno važiavimo finišo kalbinę lenktynininkus. Per dieną čia užfiksuota krūva nedidelių kontaktų, keletas rimtesnių susidūrimų ir du virtimai. Tačiau apie viską iš eilės.

Klasėje „Mini Buggy“ startavo dešimt dalyvių ir čia tik finale į priekį prasimušė latvis Alvis Pinkulis. Greičiausias iš lietuvių buvo antrąją vietą užėmęs Patrikas Dungveckis. Trečias finišavo Oskaras Dungveckis, kurio bagis po šio sezono bus parduodamas, nes tiek jis, tiek brolis Patrikas baigia savo karjerą „Mini Buggy“ klasėje ir sieks naujų aukštumų jau kitoje kategorijoje. Tačiau bene daugiausiai publikos dėmesio sulaukė pats jauniausias varžybų dalyvis, vos ketverių metų „Ekroso“ komandos narys Majus Gruzinskas. Jis finišavo aštuntas, tačiau tapo širdžių čempionu.

„Junior 1000“ klasėje triumfavo Matas Rimkus, tačiau jam diena lengva nebuvo. Jį iš pradžių itin spaudė Nikita Iljin bei Darvidas Šarkūnas, tačiau finalas susiklostė permainingai. Po Nikitos Iljin virtimo iniciatyvą perėmė ir antrąją vietą iškovojo Jokūbas Bagdanavičius, o Darvidas Šarkūnas šįsyk liko trečias.

„Super 1600“ įskaitoje finale į priekį šovė Latvijos autokroso legenda Kaspars Silenieks, kuris vairavo „Volkswagen Golf“ ir visą dieną turėjo nemažai vargo su „Honda Civic“ vairuojančiais oponentais. Tačiau finale jam pavyko prasibrauti į priekį ir pirmąją poziciją jis išlaikė iki pat šachmatinės vėliavos mosto. Antroje vietoje finišavo biržietis Erikas Narbutas, kuriam ši pozicija buvo puiki dovana jo paties gimtadienio proga. Trečiosios vietos taure apdovanotas Robertas Steniulis, o visą dieną pretendentu į nugalėtojus buvęs Matas Pocius buvo diskvalifikuotas dėl nesportiško kontakto.

Klasėje „Super 2000“ niekas neprilygo Laurynui Petraškai, vairavusiam „Lada RS8“ automobilį. Gana solidžiai šįkart pasirodė ir antrąją vietą iškovojo Povilas Vaškevičius, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Edvinas Miknius. Įdomu tai, kad Edvinas Miknius ir Laurynas Petraška iki šio etapo turėjo vienodą taškų skaičių ir dalijosi pirmą vietą, tad dabar, likus vienam etapui Šakiuose, Edvinas Miknius privalės dėlioti naujas strategijas, jeigu vis dar turi minčių metų gale pasipuošti auksu.

„SuperCars“ klasėje nugalėtoju tapo visą dieną užtikrintai lyderiavęs Deividas Vareika. Jam tądien įkasti mėgino nebent Audrius Stanis, tačiau šis buvo priverstas sudėti ginklus dėl pavarų dėžės gedimo. Finale antrąją vietą iškovojo iki tol varžovų šešėlyje buvęs Raimondas Monstvila. Iš paskos jo finale finišavo Paulius Šniukas. Tokia dalyvių rikiuotė tik dar kartą patvirtino auksinę taisyklę – arba „SuperCars“ klasei renkiesi laiko patikrintą, kultinį automobilį, tokį kaip Deivido Vareikos „Mitsubishi Lancer EVO“, arba lieki prie itin patikimo vokiško, atmosferinio 3,2 litro agregato kaip Raimondas Monstvila ar Paulius Šniukas. Būtent dėl techninių problemų konkurencingais čia negalėjo būti turbininius „Volkswagen Polo“ ir „Audi TT“ vairavę Audrius Stanis bei Žilvinas Astrauskas, o Edgaras Urba taip pat su „Audi TT“ automobiliu patyrė virtimą. Ketvirtąją vietą klasėje užėmė dieną puikiai pradėjęs, bet vėliau rikiuotės priekyje neišsilaikęs Jonas Ramanauskas su „Subaru Impreza“.

B lygos arba vadinamųjų pirmenybių klasėje „1600“ niekas rimčiau nepasipriešino Ignui Petreikiui. Antras čia finišavo Saulius Guoga, o trečiąją vietą iškovojo Egidijus Česnelis, už savęs palikęs Osvaldą Pukėną ir Gertrūdą Laurinavičiūtę. Beje, šios klasės metinės įskaitos reikalai buvo pakibę ant plauko, tačiau dėka „Ekroso“ ekipos iniciatyvų čia suburti šios įskaitos dalyvius, kiti dėl sezono pozicijų kovojantys sportininkai galėjo pasidalinti metinės įskaitos taškus.

Klasėje „2000“ nugalėtojas paaiškėjo tik po teisėjų įsikišimo. Finale, likus dviem posūkiams iki finišo, lyderiavusį Modestą Banelį kliudė Modestas Šatkauskas. Apsisukęs Modestas Banelis finišavo tik ketvirtas. Tuo metu pirmasis pro finišo vėliavą praskriejo Modestas Šatkauskas. Už jo – Gediminas Ašakėnas ir Viktoras Mikuckis. Tačiau teisėjai Modesto Šatkausko veiksmą įvertino kaip neleistiną ir skyrė jam laiko baudą. Po tokių rokiruočių pirmoje vietoje atsidūrė Gediminas Ašakėnas, pergalę iškovojęs pirmą sykį per du sezonus, į antrą vietą pakilo Viktoras Mikuckis, o Modestas Banelis galėjo džiaugtis bent jau trečia vieta. Tuo metu pats incidento kaltininkas Modestas Šatkauskas po 20 sek. laiko baudos iš pirmos vietos buvo nusviestas į šeštą poziciją.

Klasėje „RWD 3000“ nugalėtojo taurė įteikta Dainius Dambrauskui. Jis visą savo potencialą atskleidė būtent finale. Antrąją vietą iškovojo Vilmantas Padegimas, o trečioje vietoje dieną baigė Osvaldas Petreikis. Publikos numylėtiniui Stasiui Brundzai su „Lada“ šįkart nepavyko finišuoti. Jis sustojo dėl techninių problemų.

Komandinėje A lygos čempionato įskaitoje triumfavo 70 taškų surinkusi Kupiškio „Auto-moto sporto“ komanda. Antri su 58 taškais buvo „EMsport“ atstovai. Trečioje vietoje su 55 taškais įsitvirtino „Motorsport Šiauliai“ pilotai. B lygos čempionate triumfavo „Ekrosas“ rinktinė, susižėrusi 48 taškus. 39 taškus iškovojo ir antri finišavo „EMsport“ atstovai, o trečiosios vietos laiptelį užėmė 26 taškus laimėjusi Plungės ASK ekipa.

Varėnos ASK

https://www.pirkitpadangas.lt/lengvuju-automobiliu-padangos/vasarines-padangos

 

 

 

 

 

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia