Nuo 2011 m. sausio kelininkai automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda (nuo Vilniaus iki Sitkūnų) bei „Via Baltica” (nuo Lenkijos iki Latvijos sienos) žiemos sezono metu dirbs ir budės visą parą. Tam papildomai kitų metų biudžete numatyta 9 mln. litų.
Šiems metams šalies kelių priežiūrai žiemą buvo skirta 112 mln. litų. Iki spalio buvo panaudota kiek daugiau nei pusė lėšų.
Šiandien susitikę su susisiekimo viceministru Rimvydu Vaštaku Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai užtikrino, kad likusių 51 mln. litų turėtų užtekti.
„Kitų metų žiemos sezonui kelininkai planuoja kiek didesnį biudžetą – 123 mln. litų”, – sakė R. Vaštakas.
Prieš ekonominę krizę kelių priežiūrai žiemą būdavo išleidžiama dar daugiau. Pavyzdžiui, 2008 m. tam buvo skirta 146 mln. litų.
Kaip visada, daugiausia dėmesio kelininkai skirs magistraliniams, krašto ir pagrindiniams rajoniniams keliams. Magistraliniai keliai bus nuolat prižiūrimi nuo 4 iki 22 val., krašto ir pagrindiniai rajoniniai keliai – nuo 6 iki 19 val. Naktį bus dirbama tik pablogėjus oro sąlygoms.
Rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas nėra didelis, kaip ir anksčiau, bus valomi tik prižiūrėjus pagrindinius kelius.
„Šiemet žiemos sezonas prasidėjo labai anksti. Pirmąkart keliai buvo barstomi jau spalio 15 dieną”, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Rimantas Jaraminas.
Vienas automobilinis barstytuvas, vežantis 8–9 tonas druskos, per dvi valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto 30 km kelio. Vieno reiso kaina – 3500 litų. Vieną kartą pabarstyti visus pagrindinius šalies kelius kainuoja apie 1 mln. litų. Nuvalyti ir pabarstyti kelią pasnigus reikia 3–4 valandų.
Direkcijai pavaldžios įmonės turi 674 sniego valytuvus ir 285 barstytuvus. Didžiuosiuose miestuose kelius prižiūri savivaldybių įmonės.