Pradinis Švietimas Jaunimėlis Taujėnų gimnazijoje projektas vaikučiams ir tėveliams

Taujėnų gimnazijoje projektas vaikučiams ir tėveliams

0

Kalba – svarbiausia žmonių bendravimo priemonė, lydinti mus nuo gimimo. Kiekvieno vaiko kalbos vystymasis skiriasi, todėl labai svarbus kalbinių gebėjimų ugdymas ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme.

Taujėnų gimnazijos specialioji pedagogė, logopedė Asta Kaplūnienė, norėdama pasiekti geresnių vaikų kalbos ugdymo rezultatų, lapkričio 26, 28 ir 29 dienomis vykdė projektą „Mūs pirštukai – darbštuoliukai, o lūpytės – šypsenytės“. Projekte dalyvavo ikimokyklinio ugdymo grupės vaikai su auklėtoja ir mišraus amžiaus priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai su auklėtoja ir tėveliais.

Vykdant atviras veiklas buvo lavinamas artikuliacinis aparatas, atliekant liežuvio ir lūpų mankštas. Buvo sekama „Liežuvio pasaka“, „Peliuko Dantuko“ istorija, imituojama „Gaisrinės sirena“, „Senelės kalba“, „Arkliuko prunkštimas“.

Kalbėjimas glaudžiai susijęs su kvėpavimu, todėl mokant kalbinio kvėpavimo vaikai ir tėveliai atliko įvairius pūtimo pratimus. Plunksnelių, servetėlių ir kamuoliukų šokdinimas, „Linksmosios pirštinės“ ir muilo burbulų pūtimas sukėlė daug džiugių emocijų ne tik vaikams, bet ir tėveliams.

Nemažai užduotėlių teko atlikti su pirštukais. Teigiama, kad kuo vaikų piršteliai darysis vikresni, tuo jų kalba taps suprantamesnė ir aiškesnė. Patys mažiausieji vaikučiai žaidė žaidimą „Lyja, lyja lietus“, puošė paveikslėlius sagomis, akmenukais, kriauklelėmis, margino koštuvus pūkuotomis vielutėmis, vėrė apyrankes ir labai džiaugėsi savo atliktais darbais. Vyresnieji mokėsi pirštukų pasisveikinimo, klijavo rudeninį medį iš džiovintų ir sulaužytų lapų, puošė didįjį rankšluostį. Savo atliktais darbais priešmokyklinukai džiaugėsi ir rodė juos tėveliams per bendrą atvirą veiklą. Visi kartu dainavo „Pirštukų dainelę“, vėrė margaspalves apyrankes ir karolius, žaidė žaidimą „Taiklioji ranka“ bei rinko margaspalvius burbuliukus su skalbinių segtukais. Baigiantis atvirai veiklai visi šoko pagal „Slėpynių dainelę“, atlikdami įvairius judesius pagal dainelės žodžius.

Visi vaikučiai buvo apdovanoti šypsenėlėmis su balionais, grupių auklėtojos — padėkos raštais už dalyvavimą projekte. Tėveliai gavo lankstinuką – rekomendaciją, kaip lavinti vaikų artikuliacinį aparatą, smulkiąją motoriką bei atlikti kvėpavimo pratimus.

Vykdant projektą visi įsitikino, kad kalbos ugdymui padeda bendravimas ir bendradarbiavimas tarp vaikų, tėvų ir pedagogų. Kuo daugiau įvairių žaidybinių veiklų, kūrybiškumo, bendravimo ir gerų emocijų, tuo greičiau lavės kalba. Taisyklinga, graži kalba – didelė laimė.

Taujėnų gimnazijos specialioji pedagogė, logopedė Asta Kaplūnienė

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia