Suomijoje į mokinių fizinio aktyvumo skatinimą pradėta žiūrėti iš įvairių pozicijų. Viena jų – mažinti ilgo sėdėjimo trukmę. Tam pasitelktos paprastos priemonės – gimnastikos kamuoliai, kurie klasėse pakeitė kėdes. Tai viena iš Suomijoje aktyvių mokyklų vienijančios programos „Schools on the Move“ dalių. Šios Suomijos mokyklos siūlo aktyvias ilgąsias pertraukas lauke, mokiniai turi galimybę kurti aktyvacijas savo draugams, darbo vietas klasėse pakeisti stovimaisiais stalais.
Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos mokytoja Nijolė Silevičienė priėmė drąsų iššūkį: pamokų metu sėdėti ne ant kėdžių, o ant gimnastikos kamuolių. 5-10 jungtinių specialiųjų klasių mokiniai noriai dalyvauja šiame pasirinkime. Per matematikos ir lietuvių kalbos pamokas mokiniai ir mokytoja sėda ant gimnastikos kamuolių ir mokosi.
„Buvo labai nedrąsu imtis tokių permainų, bet administracijos ir kolegų palaikymo dėka, tai pavyksta įgyvendinti,- sako mokytoja Nijolė.
Klasėje netrūksta perdėto aktyvumo vaikų. O tokie kamuoliai padeda vaikams ramiai išsėdėti per pamokas ir netrukdyti kitiems, nes sėdint ant tokio kamuolio reikia susikaupti ir nuolat atlikti mažus judesius, kurie sumažina vaikų judrumą ir blaškymąsi.
Sėdint ant kamuolio, ieškoma idealiausios taisyklingos padėties. Neįmanoma ilgesnį laiką sėdėti ant kamuolio susikūprinus, atsilošus ar sukryžiavus kojas. Taip atrandama patogi bei taisyklinga laikysena.
Kamuolys padeda sukurti žaismingą ir spalvingą aplinką, atpalaiduoja vaiko psichiką, suteikia vaikui džiugių akimirkų, padeda patirti neįprastų pojūčių.
Mokiniai ir mokytoja yra labai patenkinti tokiu pokyčiu.
Mokytoja Virginija Dupinienė