AB “Panevėžio keliai” valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A6 Kaunas-Zarasai-Daugpilis šiais metais baigė vykdyti du projektus ir rekonstravo tris ruožus. Beveik 8 kilometrų ruožas rekonstruotas Ukmergės rajone, prasidedantis ties Dukstynos kapinėmis. Šiame kelio ruože rekonstruoti 2 tiltai ir vienas viadukas. Remontuojant tiltą per Mūšios upę teko statyti laikiną tiltą.
Platino kelią
Ties Ukmerge vykdytas projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E262 (Kaunas–Zarasai–Daugpilis) plėtra. Kelio rekonstrukcija ir dangos stiprinimas (I etapas)“. Darbų vertė – 44,01 mln. Lt., iš kurių 20,04 mln. Lt – Europos Sąjungos 2007-2013 metų struktūrinė parama.Pagal sutartį išplatinta 16,29 kilometro kelio dangos. Kelio ruože nuo 73,80 iki 82,10 kilometro, ties Ukmergės rajono Vidiškių gyvenviete kelias buvo išplatintas nuo 8 iki 9 metrų. Kelio ruože nuo 100,14 iki 108,13 kilometro, Anykščių rajono Skiemonių seniūnija, rekonstrukcijos metu buvo tiesinami kelio vingiai. Dabar kelias praeina nauja vieta, jis išplatintas nuo 6 iki 8 metrų. Projekto vykdymo metu rekonstruoti du tiltai – per Mūšios ir Šventosios upes – bei Radiškių viadukas. Įrengta: apsauginiai atitvarai, (bendras ilgis – 5,89 kilometro), 3,29 kilometro tinklo tvoros, 81,7 kilometre, ties Šventosios upe – paviršinių nuotėkų sistemos: 8 naftos gaudytuvai ir 8 vandens sėsdintuvai.
Taikė naujausias technologijas
Pagal sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija, ruože nuo 134,12 iki 137,35 kilometro buvo vykdomi projektavimo ir rekonstravimo darbai. 3,23 kilometro ilgio atkarpoje kelininkai išplatino kelią iki 12 metrų: demontuota senoji kelio danga, paklotos naujos gelžbetoninės pralaidos, siekiant išlyginti reljefą pagilintos iškasos. Kelio 137 kilometre, ruože nuo Utenos link Zarasų, į kelio pagrindą įmontuotas svėrimo mechanizmas, kurio rodmenys specialiais davikliais perduodami į kontrolės postą. AB “Panevėžio keliai” kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis dirba nuo 2007 metų vasaros.
Vykdant kelio rekonstrukciją bendrovė pritaikė naujausias Lietuvoje įdiegtas kelių statybos technologijas. Durpingose vietovėse kelio stabilumui užtikrinti vietoj visiško išdurpinimo buvo pritaikyta skaldos polių įrengimo technologija bei žemės sankasos sutvirtinimo kalkėmis technologija. Šlaitams apželdinti panaudota vadinamoji purškiamosios žolės technologija, kai vandens, sėklų, trąšų ir popieriaus mišinys tiesiog išpurškiamas reikalingoje vietoje.Vykdant asfaltavimo darbus pritaikyta “karštas ant karšto” technologiją, leidžianti du asfalto sluoksnius kloti vienu metu.
Nemažai ruožų dar laukia rekonstrukcijos
Transeuropinio tinklo kelias E262, Lietuvos teritorijoje sutampantis su magistraliniu keliu A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, yra viena iš Europos transporto koridorių tinklo papildomų jungčių. Šiame kelyje dar likę nemažai ruožų, neatitinkančių tarptautiniams keliams keliamų reikalavimų. Pagrindinis projekto tikslas – kelio techninių parametrų pagerinimas, juos pritaikant augančiam eismo intensyvumui, eismo sąlygų pagerinimas, darnos su aplinka išsaugojimas. Transeuropinio tinklo kelio E262 strateginės plėtros programa orietuota į Lietuvos, kaip tranzitinės valstybės, įvaizdžio ir automobilių eismo sąlygų gerinimą, avaringumo mažinimą, transporto priemonių eksploatacinių išlaidų ir kelio dangos degradacijos mažinimą ir jos tarnavimo laiko ilginimą, nuolatinės priežiūros išlaidų mažinimą. Projektas finansuojamas Sanglaudos fondo lėšomis ir LR biudžeto lėšomis.
Vilkmerge.lt ir AB “Panevėžio keliai informacija
Andriaus Repšio nuotr. / Naudojant technologiją „karštas ant karšto“ asfaltuojamame kelyje sudaromas savotiškas traukinys, susidedantis iš pirmojo ir antrojo klotuvų bei mobilaus tiektuvo, kuris tiekia skirtingus asfalto masės mišinius abiems klotuvams.
Andriaus Repšio nuotr./Hidrosėja – tai būdas pasėti veją purškiant. Purškiamą mišinį sudaro vanduo, medžio ir popieriaus mulčas, sėklos, trąšos, rišamosios medžiagos ir kiti priedai
Andriaus Repšio nuotr/Rekonstrukcijos metu eismas per Mūšios upę buvo organizuotas laikinuoju tiltu.
Andriaus Repšio nuotr/ Tiltas per Šventąją, betonavimo darbai
Andriaus Repšio nuotr./Kelias eina nauja vieta
Andriaus Repšio nuotr./Beržynės sankryža