Ankstų sekmadienio rytą susirinkę drifteriai buvo smagiai nustebinti beveik 10 cm sniego sluoksniu nuklojusiu dirfto asfaltą. Tai niekam nesugadino nuotaikos, netgi dalyvių parke vyravo kalėdinės nuotaikos. Pilotai juokavo apie žiemines padangas ir dailiojo čiuožimo konkursus.
Juokai neužsitęsė, drifto trasoje pasirodė „Ukmergės Paslauga“ MAN’ as, jis išbarstė kelis kilogramus druskos. Taip drifto trasa pavirto šlapia, lyg po pavasarinio lietaus. Šlapioje trasoje vairuotojo meistriškumas groja „pirmuoju smuiku“. Variklio galia nustumiama į antrą planą. Drifteris trasoje turi demonstruoti precizišką automobilio valdymo techniką ir mazochistišką gebėjimą nespausti iki dugno. Tai nėra taip parasta, kaip gali pasirodyti, kai turi tris, keturis ar net daugiau šimtų arklių po savo dešiniu padu. Variklio galios šiame etape tikrai netrūko. Įspūdį padarė iš Latvijos atvykęs Artūrs Miškinis. Jo BMW e36 „kregždė“ po kapotu turi beveik neįtikėtiną kiekį cilindrų – 12. Tikrai buvo sudėtinga, bet akivaizdžiai įmanoma, įmontuoti tokio dydžio variklį į trečiosios klasės BMW. Didžiulės galios variklis iš Artūro reikalavo ypatingo susitvardymo, vos smarkiau paspaudus akseleratorių, automobilio galas aplenktu priekį. Disciplinos ir susitvardymo užteko ne visiems, daugybė apsisukimų persekiojo drifterius tiek treniruočių, tiek kvalifikacinių važiavimų metu. Kažkas netgi sugebėjo dalyvių parado metu užlėkti ant borto. Tai, kad visi drifteriai įveikė kvalifikacijos barjerą buvo siurprizas. Kvalifikacijos metu negalėjai nesižavėti nepriekaištingą vairavimo techniką pademonstravusiu Giudriumi Katinu. Jo raudonas BMW „chuliganas“ praskriedavo pro įskaitines gaireles palikdamas vos kelis centimetrus. Jis sėkmingai įveikęs kvalifikacijos barjerą išliko tarp lyderių iki pat finalinių porinių važiavimų, kur susikovė su Luko Garalevičiaus vairuojamu Nissanu ir liko ketvirtas. Vietinių fanų džiaugsmui finaliniame važiavime susikovė ukmergiškis Benediktas Čirba ir turnyro lyderis Arūnas Gibieža. Pastarasis pademonstravo savo talentą valdyti skolinta BMW E36 neblogiau, nei moka valdyti motociklą, ir nugalėjo jau antrą etapą iš eilės, taip sustiprindamas savo poziciją ir nusitaikė į žiemos drifto karaliaus titulą.
Šių metų sezono pradžia džiugina dailiosios lyties atstovių drifte gausėjimu. Ukmergėje su vyrais, kaip lygi su lygiais, susirungė Kotryna Kniežaitė. Ši jauna mergina drifto varžybose dalyvavo pirmą kartą ir nepadarė sau gėdos. Automobilį valdė puikiai ir sulaukė daugybės komplimentų už puikų trajektorijos supratimą netgi iš varžybų teisėjų. Jos potencialas varžytis su geriausiais drifto pilotais akivaizdus. Linkime jai sparčiai tobulėti ir lauksime jos kitose drifto varžybose.
Ukmergėje neišvengta nedidelių avarijų. Kontaktą patyrė skolinta automobilį vairuojantis Arūnas Gibieža. Jam vejantis Luką Garalevičių pastarasis apsisuko. Arūnas nebeturėjo galimybes užgesinti greičio – taip nuplėšdamas priekinį Luko bamperį ir apgadindamas BMW galinį sparną. Įtampai kylant ir artėjant finalams, spaudimo neatlaikė ir Giedrius Katinas, slysdamas plačia trajektorija užkliuvo už betoninio bloko apsisuko ir sustojo nosimi įsirėmęs į jį. Nors avarijos dažnai pradžiugina žiūrovus, D1Sport džiaugiasi, kad automobilių pažeidimai buvo vien estetiniai, o keli varžybų randai automobiliui suteikia charakterio.
Nors pavasaris neturi kalendoriaus ir kažkur bastosi, oras buvo puikus, niekas nesušalo, o protarpiais pasirodanti saulė dar labiau kėlė nuotaika. Drifto žiemos iššūkis pateisina savo vardą. Palaukime ir pažiūrėsime, kokius siurprizus žiema krės trečiojo ir paskutinio žiemos iššūkio etapo metu, balandžio 9 diena Vilniuje, kur neabejotinai užvirs ypač arši kova dėl žiemos drifto karaliaus vardo. Įdomu ar kas nors sugebės pasipriešinti vienvaldžiam pirmos vietos turėtojui Arūnui Gibiežai?
Pasimatysime po trijų savaičių Vilniuje.
Drift D1Sport racing team informacija
Daugiau nuotraukų ČIA