Ukmergės „Ryto“ specialiojoje mokykloje visą mėnesį bendruomenės nariai, svečiai galėjo grožėtis I c socialinių įgūdžių grupės mokinės Gabrielės Kacilovič dailės darbais. Gabrielė mūsų įstaigą lanko daugiau nei 10 metų. Jai yra 17 metų. Mergaitė dalyvauja rajoniniuose, respublikiniuose, tarptautiniuose kūrybiniuose konkursuose. Daugelyje iš jų Gabrielė tampa laureate.
Mergaitei piešinys – ypatingas dėmesio sukaupimas, nusiraminimas, vidinės kūrybinės fantazijos atskleidimas, kuris nustebina kiekvieną. Piešdama Gabrielė puikiai jaučiasi, čiauška neužsičiaupdama, mintys liejasi viena po kitos. Tai teigiamai įtakoja jos savijautą. Jai piešinys padeda atsiskleisti, pasitikėti pedagogu ir aplinkiniais. Gabrielė labai smalsi, nori viską išsiaiškinti ir sužinoti. Jos talentas sklinda iš gilių sielos gelmių, tai lyg stebuklas mūsų kasdienybėje. Jos piešiniai yra žaviai „naivūs“ ir gražūs.
Psichologijos magistrė, dailininkė, dailės terapijos specialistė, Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacijos tarybos narė, kūrybos terapijos namų steigėja ir vadovė Aušra Šūmakarienė teigė, kad piešiniai – tai langas, pro kurį galima pažvelgti į vaiko vidinį pasaulį, suprasti, kaip jis jaučiasi, kokios pagalbos reikia ir, pagaliau, kaip piešimas gali padėti atstatyti prarastą ryšį su vaiku, bendrauti, patirti buvimo kartu džiaugsmą. Vaiko piešiniai – paslaptis, kurią norisi pažinti. Tai labai aktualu, ugdant vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių.
Naudodamasis piešiniu mergaitė pasakoja neįprastą ir savitą istoriją apie save ir savo pasaulį. Jos piešiniuose pasirodo tokie veikėjai, situacijos, įvykiai, daiktai, kurie jai yra savaip svarbūs ir labai reikšmingi.
Kaip teigia Vytis Valantinas, klinikinis psichologas, piešinys – tarsi langas, per kurį galima pažvelgti į tai, kaip vaikas suvokia artimiausius žmones, reikšmingiausius santykius, vietas, kur jis kasdien praleidžia daugiausia laiko, daiktus, kurie jį supa. Vaiko piešiniai atveria tai, kas šiaip ne visada yra matoma: jausmus, vaiko santykį su tuo, ką jis piešia.
Jos piešiniuose matome pavaizduotą gėrį ir blogį, jėgą ir silpnybę, priklausomybę ir savarankiškumą, pavojus ir nuotykius, taip, kaip juos suvokia pati mergaitė.
Ši darbų paroda tai buvo dovana mūsų mokyklos bendruomenei ir svečiams.
Mokytoja Virginija Dupinienė