Po ilgų diskusijų pritarta savivaldybės administracijos struktūros pokyčiams

    0
    IMG 1966

    IMG 1966

    Į ketvitadienį vykusį Tarybos posėdį susirinko 22 tarybos nariai. Nedalyvavo Aira Dudėnienė, kuri šiuo metu yra motinystės atostogose, dėl ligos neatvyko Jurgita Vijūnė bei Juozas Galiauskas, kuris buvo išvykęs.

     

    IMG 1936 IMG 1934

    Kaip jau tapo tradicija pirmiausia posėdžio pradžioje pasveikinti tą mėnesį gimę tarybos nariai. Šio posėdžio metu pasveikinti spalio mėnesį gimę – darbiečiai Kazys Cesevičius bei Darius Varnas, konservatoriai Vladas Kovarskas ir Birutė Žilėnienė.

     

    Prašoma padengti vilkų padarytą žalą

    Ukmergės raj. savivaldybės administracija gavo eilę prašymų atlyginti vilkų padarytą žalą. Patirti nuostoliai atlyginami iš Ukmergės raj. savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų pagal numatytą priemonę „Vilkų ūkiniams gyvūnams padarytos žalos atlyginimas“, kuri buvo įtraukta į šios programos 2015 m. sąmatą.  Šiemet iš viso žalą ketinama atlyginti 11 ūkininkų, gyvenančių Barčiškių, Uzdžionių, Naručių, Atkočių, Jakutiškių, Belazariškių, Laibiškių ir Pamūšio kaimuose. Ketinama atlyginti nuostolius už 2563 Eurus. Papjauta: 5 avytės (veislinis prieauglis), 2 avinukai (penimas prieauglis), 2 avinai reproduktoriai, 1 avinukas (veislinis prieauglis), 8 ėrevedės, 8 ėriukai, 2 ožkytės, 1 ožiukas ir 1 ožka.

     

    Siūloma suvienodinti įstatymus

    Ukmergės raj. Savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos nuostatai buvo patvirtinti Ukmergės raj. savivaldybės tarybos 2006 m. gegužės 17 d. Nuostatų 6 punkte numatoma, kad bendruomenės sveikatos tarybos pirmininką paprasta balsų dauguma išrenka bendruomenės sveikatos tarybos nariai. LR sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 6 punktas nustato, kad bendruomenės sveikatos tarybos pirmininką skiria Savivaldybės taryba. Todėl buvo siūloma Savivaldybės sprendimą pakeisti taip, kaip yra LR Sveikatos sistemos įstatyme. Sprendimui buvo pritarta.

     

    Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi plėtros įgyvendinimo koordinatoriaus funkcijas atliks Ukmergės švietimo centras

     LR neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 8 straipsnio 2 dalis įpareigoja savivaldybės Tarybą, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi plėtros įgyvendinimo veiksmų planą, patvirtinti savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi veiksmų planą ir paskirti jo įgyvendinimo koordinatorių. Šiuo sprendimo projektu siūloma patvirtinti Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2015-2016 metų veiksmų planą ir jo įgyvendinimo koordinatoriumi paskirti Ukmergės švietimo centrą. Veiksmų planas reikalingas savivaldybės gyventojų, darbdavių, kitų socialinių partnerių poreikiams tenkinti, mokymosi visą gyvenimą pasiūlos ir paklausos sistemai, kuri sudarytų sąlygas suaugusių asmenų socialini ir darbinei įtraukčiai, aktyviam pilietiškumui ir asmeniniam tobulėjimui, sukurti. Sprendimui buvo pritarta.

     

    Taryba nusprendė, kad gyventojas turi mokėti net ir „už orą”

    Bene daugiausia diskusijų sukėlė klausimas, dėl nekilnojamo turto lengvatų. Pilietis K.S. prašė sumažinti ar atleisti nuo nekilnojamo turto mokesčių, nes tiesiog nėra už ką mokėti, o Valstybinė mokesčių inspekcija mato tik popierius, o ne realią situaciją, todėl tik taryba gali suteikti galimybę mokėti mažiau. Tarybos narių nuomonės kardinaliai skyrėsi. Opozicijos atstovai aršiai gynė gyventoją, tvirtindami, kad reikėtų balsuoti ne dėl mokesčio sumažinimo, bet apskritai žmogų atleisti nuo mokesčio.  Tačiau už tai, kad atleisti nuo mokesčio balsavo tik 8, prieš 8, susilaikė 4, nebalsavo 2. Taigi sprendimui nepritarta.  Tarybos nariai nesutiko ir sumažinti mokestį gyventojui. Tarybos narys Andrius Kalesnikas siūlė šį klausimą atidėti ir svarstyti iš naujo, kitame tarybos posėdyje, nes dabar pasak jo, „orą palikome ore”.

    IMG 1957

    Ypač pasipiktinęs buvo Valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovas Juozas Varžgalys: „Atleidžiame ir mažesnius mokesčius, o čia žmogus turės mokėti už orą„.

    Galutinį tašką padėjo A. Jasaitis: „Mokėti reikia, jei nepriėmėm nuolaidos, reiškia reikės mokėti„. Taigi gyventojui nuolaida mokesčiui nebuvo suteikta, tačiau jis turi teisę kreiptis dar kartą dėl lengvatos suteikimo.

     

    Patvirtintas biudžetas

    Į savivaldybės biudžetą grįžo ankstesniais metais iš ES finansinės paramos vykdytų projektų (Bažnyčios g.), šaligatvių, pėsčiųjų takų rekonstrukcija bei Ukmergės ir Svisloč miestų bendradarbiavimas ir kultūrinis dialogas) finansavimui panaudotos savivaldybės biudžeto lėšos. Kadangi projektą „Ukmergės ir Svisloč miestų bendradarbiavimas ir kultūrinis dialogas“ vykdė Ukmergės kultūros centras, siūloma šias lėšas skirti paruošiamiesiems 2016 m. tarptautinio perkusinės muzikos festivalio darbams – dalyvių kelionės išlaidoms, reklaminio filmo sukūrimo išlaidoms apmokėti – iš viso 3190 Eur. Kitas grįžusias lėšas siūloma skirti kolumbariumo įrengimui Dukstynos kapinėse (59982 Eur) bei J. Basanavičiaus gimnazijos rekonstrukcijos darbams – įvadinio elektros kabelio pakeitimui nauju – 2454 Eur.

    Įvertinus savivaldybės biudžetinių įstaigų iš savo veiklos gautas pajamas, siūloma didinti savivaldybės biudžeto pajamų planą ir padidinti pajamas gavusių įstaigų išlaidų sąmatas bei leisti jas panaudoti pagal įstaigų poreikius.

    IMG 1952

    Siūloma paskirstyti dalį Ugdymo įstaigų aprūpinimo ugdymo priemonėmis, įranga ir įstaigų remonto programos lėšų. Vaikų lopšelis-darželis „Eglutė“ 2014-2015 m. dalyvauja projekte „Futboliukas“, kurį vykdo Lietuvos futbolo federacija ir Masinio futbolo asociacija. Pagal projekto programą įstaigai dovanota dalis futbolo inventoriaus, taip pat futbolo aikštei (100 kv.m) skirta dirbtinė danga su užpildu, tačiau darželis turi atlikti pagrindo paruošimo darbus – 2400 Eur. Mokyklai-darželiui „Varpelis“ būtinas salės remontas – 850 Eur.

    Vadovaujantis Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 21 d. sprendimu Nr. 7-30 patvirtintu nepanaudotų Ukmergės rajono savivaldybės biudžeto lėšų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti panaudojimo kitoms savarankiškoms savivaldybės funkcijoms finansuoti tvarkos aprašu, siūloma paskirstyti dalį socialinei paramai skirtų ir nepanaudotų savivaldybės biudžeto lėšų. Siūloma skirti papildomų lėšų socialinei globai finansuoti, atsiskaityti už UAB „Ukmergės butų ūkis“ suteiktas pirties ir dušo paslaugas (3707 Eur), Antakalnio III k. esančio pastato dalies, kurioje įsikūrę Vl. Šlaito viešosios bibliotekos padalinys ir kultūros centro filialas, sutvarkymui – avarinės situacijos likvidavimui – 8400 Eur, socialinės paramos ir išmokų skaičiavimo administravimui. Sprendimui buvo pritarta. 

     

    Patvirtinti pajamų mokesčio dydžiai ir lengvatos, taikomi įsigyjant verslo liudijimus

    Tarybos sprendimu nutarta palikti 2015 metais galiojančius fiksuotus pajamų mokesčio dydžius, kurie yra nuo 37 iki 535 eurų,.
    Gyventojų pajamų mokesčio įstatymas leidžia savivaldybėms nustatyti ir mažesnį  šio mokesčio dydį tam tikroms kategorijoms. Savivaldybės taryba 2015 m. buvo nustačiusi nuo 40 iki 60 proc. lengvatas atitinkamoms kategorijoms.
    2014 m. į savivaldybės biudžetą buvo gauta 38,3 tūkst. eurų, lengvatų suteikta už 14,4 tūkst. eurų. 2015 m. spalio 1 d. mokėtina suma į savivaldybės biudžetą už verslo liudijimus sudarė 29,4 tūkst. eurų, negauta pajamų dėl suteiktų lengvatų – 12,4 tūkst. eurų.
    Daugiausia pajamų gauta už šiuos verslo liudijimus: prekyba (apima visų rūšių verslo liudijimus) – 6,2 tūkst. eurai, kirpyklų, kosmetikos kabinetų ir soliarumų veikla – 5,2 tūkst. eurai, statybos baigimo apdailos ir valymo darbai – 3,2 tūkst. eurai, specialieji statybos darbai – 3,6 tūkst. eurai, variklinių transporto priemonių remontas – 2,9 tūkst. eurai.
    Lengvatomis dažniausiai naudojasi bedarbiai, įregistruoti darbo biržoje (iki spalio 1 d. įsigyta 214 verslo liudijimų – 5,3 tūkst. Eur lengvatų) ir asmenys, kurie gauna su darbo santykiais susijusių pajamų (iki spalio 1 d. įsigyta 199 verslo liudijimai – 4,5 tūkst.eur lengvatų).  Šis sprendimas įsigalios nuo 2016 m. sausio 1 d.

     

    Iš Etikos komisijos sudėties išbrauktas Rimas Jurgilaitis

    2015 m. rugsėjo 24 dienos Tarybos sprendimu Nr. 7-154 buvo patvirtinti Etikos komisijos veiklos nuostatai, kurių 2 punktas numato, jog į Etikos komisijos sudėtį turi įeiti vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius, taip pat ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių turi sudaryti gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai.
    Atsižvelgiant į šį nuostatų puntą siūloma iš Etikos komisijos sudėties išbraukti savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėją Rimą Jurgilaitį. Tokiu būdu etikos komisiją sudarytų vienodas visų Tarybos narių frakcijų atstovų skaičius bei gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai.  Etikos komisijos sudėtis: Regimantas  Baravykas, Jonas Grybauskas, Vaclovas Kalesnikas, Juozas Algirdas Kupčinskas, Jolanta Mačiulienė, Elena Mirinavičienė, Jurgita Vijūnė, Birutė Žilėnienė.

     

    Artėja savivaldybės administracijos struktūros kaita

    Bene ilgiausiai diskutuota dėl klausimo, kuris liečia savivaldybės administracijos struktūros pokyčius. Savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu parengtas projektas, kuriuo siūloma keisti administracijos struktūrą, taip efektyviau išnaudojant darbuotojus, didinant veiklos efektyvumą ir skaidrumą. Analizuojant esamą struktūrą nustatyta, kad darbuotojų krūviai yra pasiskirstę nevienodai, daug kur dubliuojasi funkcijos, kiti neaiškumai sprendžiant konkrečias problemas.Tuo pačiu nutarta sumažinti ir savivaldybės darbuotojų skaičių. Šiuo metu savivaldybėje dirba 241 darbuotojas, po pakeitimų jų liktų 235. Ši struktūros pertvarka paliestų visus skyrius. Vieni skyriai būtų išskaidyti, kiti  – sujungti. Tarkime sujungta būtų Vaiko teisių apsaugos ir Socialinės paramos skyriai.

    Nuo 2016 m. kovo 1 dienos savivaldybėje turėtų likti Architektūros ir urbanistikos, Civilinės metrikacijos, Informacinių technologijų ir viešųjų ryšių, Centralizuoto vidaus audito, Investicijų ir užsienio ryšių, Kultūros ir turizmo, Statybos ir infrastruktūros, Strateginio planavimo ir biudžeto, Švietimo ir sporto, Teisės, Viešųjų pirkimų, Žemės ūkio ir kaimo plėtros skyriai. Kiti skyriai turėtų poskyrius.

    Pristačius naujoves, tarybos posėdyje dalyvaujantis Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje Audrius Skaistys pareiškė, kad kuriamas Vaiko teisių apsaugos ir socialinės paramos skyrius, kuriame bus Vaiko teisių apsaugos ir Socialinės paramos administravimo poskyriai, prieštarauja LR įstatymams, kuriuose aiškiai nurodoma, kad vaiko teisių apsaugos institucijų pavadinimai gali būti tik „skyrius, biuras ar tarnyba”.

    IMG 1968

    Rajono meras į tai atsakė, kad sujungus skyrius į vieną, nauda būtų abipusė ir iki kovo 1 dienos dar galima diskutuoti ir svarstyti įvairius variantus.

    IMG 1974

    Bene daugiausia šis klausimas sukėlė diskusijų tarp opozicijos atstovų. Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) narys Andrius Kalesnikas klausė kiiek kainuos tokia struktūros pertvarka ir koks ekonominis efektyvumas? Meras jam atsakė, kad viskas tilps biudžeto rėmuose. „Viską skaičiuosime, kiek reikės išeitinėms pašalpoms, bet manau daugiau išlaidų nei numatę, tikrai nebus ir išlaidos nedidės,” – tvirtino R. Janickas.

     IMG 1992

    Valstiečių ir žaliųjų sąjungos narys Romas Pivoras labiausiai rūpinosi kaimu: „Toks žingsnis turi teikti žymią naudą žmonėms ir rajonui. Pagalvojome apie miestą, bet viską daryti reikia rajonui, ne tik miestui. Turim paradoksalią situaciją, kad seniūnija neturi soc. darbuotojų, bet teikia soc. paslaugas, o seniūnijos, kurios turi soc. darbuotojus, soc. paslaugų neteikia. Žmonių lankymas namuose, nėra soc. paslauga. Gal dar reikia daugiau diskusijų, kad nauda būtų visokeriopa. Siūlau gerai pasvarstyti, ypač kas liečia socialinius klausimus.”.  Meras patikino, kad socialinių paslaugų teikimas neturi būti savivaldybės administracijos reikalas. Socialines paslaugas turi teikti atitinkamos įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, tai ir ketinama skatinti.

    Mero pavaduotoja Klavdija Stepanova visus ramino, kad tai yra tik pirmas etapas, o antrajame etape bus telkiamas dėmesys ir į kaimą.

    IMG 1986

    Visuomeninio judėjimo „N.Puteikio komanda” atstovė Nijolė Giedraitienė domėjosi kaip bus parenkami darbuotojai – ar jie liks tie patys, ar bus ieškoma naujų. R. Janickas teigė, kad pareigas užimti pirmiausia bus siūloma dabartiniams darbuotojams, o ten kur jų pritrūks ar esami darbuotojai neturės kompetencijos, bus ieškoma „iš šalies”.

    IMG 1948

    Liberalo Regimanto Baravyko nuomone skyrių išskaidymas nėra jėgų paskirstymas. „Nemanau, kad Civilinės metrikacijos atskyrimas nuo juridinio skyriaus, Architektūros skyriaus atskyrimas nuo statybos, Investicijų skyriaus nuo strateginės plėtros – yra jėgų paskirstymas, greičiau išskaidymas„.

     IMG 1961

    Nors opozicija prieštaravo struktūros keitimui, buvo tarybos narių, kurie palaikė šią idėją. Darbietis Kazys Cesevičius teigė,  kad tai yra geriausiai paruoštas projektas. „Anksčiau buvusi struktūra buvo tikras jovalas, priimtas buldozerio principu, o ši struktūra ištaisys ankstesnes klaidas.”.

    IMG 1977

    Socialdemokratas Valdas Petronis ragino visus nesivelti į diskusijas. „Keista, kai tarybos nariai imasi administracijos struktūros ir veiklos perspektyvų. Yra aiškiai nustatyta struktūra. Ginčų turi būti kuo mažiau. Nesutinku, kad 8 mėnesių svarstymų yra mažai. Nebesivelkime į diskusijas. Tačiau savo žodį turėtų tarti ir administracijos direktorius.”.

    Šiame klausime Valstiečių ir žaliųjų sąjungos atstovas Romas Pivoras buvo nuožmus:  „Norėjau pakalbėti apie tai, kas dirbama socialinio klausimo linkme, tačiau atsakymo neišgirdau. Viskas priklauso nuo galvos. Už visus atsako meras, o kur yra administracijos direktorius? A..ūūūū…, kur jis dingęs? Kur jo balsas?

     IMG 1995

    Po keletos raginimų pagaliau prabilo ir administracijos direktorius Stasys Jackūnas: „Tai yra komandinis darbas. Šeimoje yra tėvas ir rajonui vadovauja visų išrinktas meras. Bus atsižvelgta į visų nuomones. Per du metus  pamačiau, kad tarp skyrių yra praraja. Struktūros pakeitimas leis kokybiškiau, operatyviau dirbti„.

    Nors tarybos nariai Regimantas Baravykas, Romas Pivoras ir  Nijolė Giedraitienė siūlė klausimą atidėti, tokiai nuomonei, nepritarta.

    Už patį projektą balsavo 14, prieš 4, susilaikė 4. Projektui pritarta. Taigi nuo 2016 m. kovo 1 dienos turėsime naują administracijos struktūrą.

    vilkmerge.lt

     

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia