Spalvoti Jalmaro kibirėliai „Šilelyje”

    0

    q8

    Šių metų spalio mėnesio pradžioje gavome kvietimą dalyvauti respublikiniame projekte, skirtame ankstyvojo amžiaus vaikams „Spalvoti Jalmaro kibirėliai“. Projekto tikslas – ugdyti ankstyvojo amžiaus vaikų kūrybiškumą, kurio metu buvo  numatyti uždaviniai: 1) supažindinti ankstyvojo amžiaus vaikus su spalvomis; geltona, raudona, žalia, mėlyna ir balta; 2) tirti aplinkos objektus, kuriems būdinga tam tikra spalva, ieškoti nurodytos spalvos gamtoje ir artimiausioje aplinkoje; 3) patirti kūrybos džiaugsmą žaidžiant ir eksperimentuojant su spalvomis.

    Su šiuo projektu supažindinome  vaikų tėvelius, kurie noriai  prisidėjo prie sėkmingo projekto įgyvendinimo. Mums paprašius, tėveliai vaikus aprengė tam tikros spalvos drabužėliais, vaikai iš namų nešėsi savo žaislus pagal spalvas, domėjosi kaip sekasi.  

    Ukmergės vaikų lopšelio – darželio ,,Šilelis“ „Nykštuko“ grupės vaikai  dar maži, bet žingeidūs ir smalsūs. Didžioji dalis vaikų dar nekalba, kiti kalba tik garsiažodžiais, o dar kiti pradeda kalbėti tik atskirais žodeliais, todėl  įvairios veiklos metu siekėme aktyvinti vaikų šnekamąją kalbą, juos drąsinome, žaidėme kalbinius žaidimus.

    Projektas prasidėjo, kai grupės vaikus aplankė  iš šieno pagamintas ir žolėmis kvepiantis drambliukas Jalmaras. Vaikai buvo nustebę, nedrąsūs, bet kai išdrąsėjo džiugiai sutiko jiems neįprastą svečią. Didesnieji ėmė jį uostyti, o ir mažieji susidomėję stebėjo. Drambliukas pakvietė vaikus pažaisti, pasiūlė kartu draugauti.

    q1

    Projekto metu vaikus su spalvomis supažindinome žaismingai, per savaitės veiklos temas. Pas vaikus kasdieną lankėsi skirtingos spalvos viešnia (auklėtoja), kuri  buvo apsirengusi tai spalvos dienai skirtais drabužėliais, mažiesiems ji pateikė daug užduočių atlikti su spalvotais kibirėliais. Į juos vaikai dėjo, rūšiavo tos pačios spalvos daiktus, žaislus, rūbus, daržoves, kurie atitiko spalvą. Spalvoms įtvirtinti vaikai žiūrėjo filmuką apie spalvotus balionėlius, klausėsi jų nuotaikingų dainelių.

    q2

    Labiausiai mažiesiems patiko filmukas „Didysis skalbimas“ iš serijos „Maša ir lokys“. Vaikai taip pat atlikinėjo įvairias kūrybines užduotis: tapė, piešė, lipdė, šoko, dainavo, save išreiškė judesiu ir balsu imituodami tam tikrus reiškinius ar garsus, žaidė judrius žaidimus. Darželio kieme pasivaikščiojimų metu vaikai ieškojo tam tikros spalvos gamtoje, stebėjo medžius, krūmus, rinko lapelius ir dėjo juos į spalvotus kibirėlius, bėgiojo spalvotais akmenukais.

    q3

    Mažiesiems pateikėme daug įvairių spalvotų priemonių, žaislų jų individualiai, diferencijuotai veiklai, parūpinome grožinės literatūros knygelių apie spalvas. Vykdant projektą naudojome siurprizinius žaislus, netradicines priemones: akmenis, iš šieno pagamintus dovanų maišelius, plastikinius atsukamus ir užsukamus indelius, kuriuose vaikai ieškojo ir  rado  po siurprizą.

    q4

    Etnokultūra  svarbiausia mūsų lopšelio-darželio vaikų ugdymo(si) proceso sritis. Nuo mažens savo ugdytinius supažindiname su vertybinėmis nuostatomis, formuojame jų tinkamą požiūrį į tautos tradicijas bei papročius. Etnines temas, jų elementus, medžiagą naudojame pažintinėje, meninėje, žaidybinėje ir komunikavimo veikloje.

    q5

    Darželyje yra įrengta etno seklytėlė, kurioje sukaupti senovę menantys daiktai ir rakandai. Vedant užsiėmimus seklytėlėje, vaikai gali prisiliesti prie praeities daiktų, susipažinti su jų paskirtimi. Vykdant šį projektą nepamiršome  darželio seklyčios, joje vaikai atliko tam tikras užduotėlės: čia mažieji grojo su medinėmis kaladėlėmis, žaidė pirštukinius žaidimus, žaidinimus, uostė spalvotas linines gėlytes, kurios kvepėjo prieskoniais. Mūsų grupėje jau tapo tradicija, kiekvieną penktadienį gerti vaistažolių arbatėles. Ir šį penktadienį baigėme vykdyti projektą besimėgaujant kvapnia vaistažolių arbatėle.

    q6

    Šis projektas buvo įdomus, aktualus ne tik vaikams, jų tėveliams, bet ir mums, pedagogams.

    Vaikų lopšėlio – darželio „Šilelis“ „Nykštuko“ grupės vyr. auklėtoja Regina Mulevičienė

    q7

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia