Taip vadinasi kvalifikacinis seminaras dailės mokytojų metodinio būrelio nariams, vykęs Ukmergės švietimo centre. Šis centras – puiki vieta, talpinanti savyje naujausią techniką ir technologijas bei šiltus, geranoriškus žmones, kurie visada priima mokytojus metodinės veiklos sklaidai, seminarams, padeda bei konsultuoja.
Seminare dalyvavo Antano Smetonos, Jono Basanavičiaus gimnazijų, „Užupio“, „Senamiesčio“, „Dūkstynos“, Vidiškių , Želvos ir Dainavos pagrindinių mokyklų dailės mokytojai.
Seminarą vedė Rita Mikučionytė – Edukologijos universiteto Dailės katedros lektorė, Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos mokytoja ekspertė, Tarptautinės dailės kritikų asociacijos (AICA) narė, kuri pristatė savo sukurtą menų pažinimo programą, paremtą filmų ištraukomis, kuriomis galima remtis analizuojant įvairių epochų meno kūrinius, juos sieti su dabartine kūryba.
Ši programa leidžia tarsi stebėti žymių dailininkų dirbtuves, kūrybos procesus, charakterius, girdėti jų kalbas. Tai puiki galimybė mokytojui vizualizuoti savo pamoką, suteikti mokinių mintims peno tyrinėjant meno procesą, apibūdinti aplinkos įtaką meninei kūrybai. Susipažįstant su minima programa, mokytojai patys galėjo pasijusti mokiniais ir atlikti individualias praktines užduotis, kuriose reikėjo palyginti visiškai skirtingus kūrinius, atrasti juose panašumų, suformuluoti ir pagrįsti savo nuomones.
Kita seminaro dalis vyko Ukmergės kultūros centro dailės galerijoje. Beje, joje taip pat dirba labai nuoširdūs, geranoriški darbuotojai, kurie jau nebe pirmą kartą priima būrelio narius įvairių seminarų, darbų aptarimų metu. Galerijoje eksponuojamoje Mario Principe parodoje dalis mokytojų, naudojant programos metodiką, pabandė pasijusti tarsi stebėtojais ir vertinti ją matematikos mokytojo, močiutės, parodos autoriaus, sužavėto žiūrovo ir t.t. akimis. Kitai mokytojų grupei buvo pasiūlyta atrasti kūriniuose „įaustas“ emocijas: vienišumą, baimę, liūdesį. Lektorė Rita Mikučionytė apibendrino išsakytus seminarų dalyvių komentarus, išsakė savo nuomonę ir apie parodos autoriaus Mario Prencipe kūrinius.
Po seminaro mokytojai džiaugėsi, kad išgirdo apie įdomius veiklos metodus dailės pamokoms, pamatė naujas galimybes ugdant moksleivių kūrybiškumą, praplėtė žinias, kaip atrasti idėjų kūrybai artimiausioje aplinkoje, naudoti ryškias emocijas, sužinojo kitokių vertinimo ir užduočių individualizavimo būdų. Tikėtina, kad seminaro dėka dailės pamokos taps dar įdomesnėmis, šiuolaikiškesnėmis, galinčiomis dar įvairiau atskleisti mokinių kūrybines išgales.
Antano Smetonos gimnazijos ir Ukmergės menų mokyklos dailės skyriaus mokytoja ekspertė Romualda Zareckienė