Spalio 17 d. 11 val. 52 min. šalies gyventojai girdės ne tik sirenų gausmą, bet ir gaus pranešimus į savo mobiliuosius telefonus apie gyventojų perspėjimo sistemos patikrinimą.
Tuo metu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos pradės gyventojų perspėjimo sistemos patikrinimą. Šiuo metu departamentas, įgyvendindamas projektą ,,Gyventojų perspėjimo ir informavimo, naudojant viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjų tinklų infrastruktūrą, sistemos sukūrimas”, įdiegė gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemą, kuri perspėja ir informuoja gyventojus apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją trumpaisiais pranešimais tiesiogiai į gyventojų mobiliuosius telefonus. Todėl šio patikrinimo metu gyventojai bus informuojami ne tik per Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją, regioninius bei vietinius transliuotojus, bet ir trumpaisiais pranešimais į mobiliuosius telefonus, kuriuose yra įjungta korinio transliavimo funkcija. Telefonų nustatymo instrukcijos ir daugiau informacijos apie šią sistemą pateikiama departamento tinklalapyje adresu: www.vpgt.lt.
Tuo pačiu primename, kad sirenos kauks 3 minutes. Nustojus joms kaukti, 11 val. 55 min., per Lietuvos radijo ir televizijos programas arba regionines ir vietines radijo programas gyventojams bus skelbiama informacija.
Išgirdus sirenas, gyventojams rekomenduojama įsijungti radiją ar televiziją ir išklausyti skelbiamą informaciją. Jeigu perspėjimo pranešimo savo mobiliajame telefone negavote, nors ir aktyvavote jį, prašome rašyti elektroniniu paštu: gpis@vpgt.lt.
Paprastai sirenos įjungiamos du kartus per metus, kai atliekamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos patikrinimas.
Gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai šalyje, gyventojai perspėjami įjungus sirenas ar pranešimais į mobiliuosius telefonus.
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas
vilkmerge.lt archyvo nuotr.