Turbūt nė viena iš verslo rinkų nėra taip apipinta mitais ir stereotipais, kaip interneto rinkodaros sritis. Čia tiek daug neaiškumų ir skirtingai interpretuojamos informacijos, kad kartais sunku suprasti, kas yra tiesa, o kas melas.
Šį kartą į pagalbą pasitelkėme SEO paslaugų ekspertus iš vienos interneto rinkodaros agentūros ir paprašėme jų išsklaidyti melagingus ir neteisingus tam tikrų dalykų vertinimus.
Jūsų dėmesiui 10 populiariausių mitų apie SEO – tinklalapio optimizavimą paieškos sistemoms. Tai aktualu ne tik Aukštaitijos verslininkams, bet ir visiems, kas turi interneto puslapius Lietuvoje ir pasaulyje.
I mitas. Garantuotai pateksiu į pirmąją vietą Google.
Garantijas suteikti gali tik gamintojas, o ne didmenininkas ar mažmenininkas. Tai esminė taisyklė elektroninėje komercijoje, taip pat ir tradicinėje prekyboje. Juk automobilio prekeivis turguje negali garantuoti, kad automobilis yra tvarkingas. Tai gali padaryti tik gamintojas ar jo oficialus atstovas.
Problema ta, kad pirmas vietas Google skirsto pats Google, kuris SEO srityje jokių oficialių atstovų neturi (turi tik AdWords reklamos ir kitose srityse). Taigi, bet koks garantijų dėl pozicijų davimas yra nelegalus ir neteisingas. Tai paprasčiausia kliento apgavystė.
II mitas. Kuo aukštesnis PR, tuo aukščiau puslapis pozicionuojamas.
PageRank arba sutrumpintai PR buvo labai svarbūs prieš 5 ir daugiau metų. Tai Google steigėjų Lary Page ir Sergejaus Brino sukurtas interneto puslapių vertinimo mechanizmas, kai skaičiuojama, kiek ir kokios vertės nuorodų veda į tą puslapį.
PR 10 yra aukščiausias įvertinimas, kurį turi nedaug pasaulinio lygio puslapių. Lietuvoje yra keletas PR8 puslapių, keliasdešimt PR7 ir keli šimtai PR6 puslapių. PR5 vertinamų puslapių taip pat yra šimtai, o PR0-PR4 – tūkstančiai.
Dabartiniai Google rezultatai pateikiami atsižvelgiant ne tik į PR, bet ir į dar daugiau nei 200 skirtingų kriterijų. Pagrindiniais jų yra laikomas puslapio autoritetas, domeno amžius, dalinimasis socialiniuose tinkluose ir t.t. Puslapio PR, kaip manoma kai kuriuose šaltiniuose, nepapuola net į dvidešimtuką svarbiausių vertinimo kriterijų. Taigi, tai nebėra pagrindinis vertinimo faktorius ir vien tik juo pasitikėti negalima. Nebūtinai aukštesnis PR reiškia, kad puslapį rodys aukščiau. Žemesnio PR puslapiai taip pat turi padorius šansus atsidurti pirmose pozicijose.
III mitas. Svarbu tikslūs raktiniai žodžiai puslapyje.
Buvo svarbu iki pernai įvykusio Kolibrio atnaujinimo. Buvo atnaujintas paieškos sistemos „variklis“, kuris pradėjo suprasti klausimus, o ne tik tikslius raktinius žodžius. Taigi, jau nebėra svarbu visiškai tikslūs raktiniai žodžiai. Puslapis privalo būti ta tema, ne tik turėti specifinius raktinius žodžius.
Paprasčiau kalbant, savo puslapyje galite rašyti apie batus, bet jei kažkur puslapio apačioje ar tekste įterpsite dar ir keletą raktinių žodžių susijusių su ratais, vargu, ar ieškant ratų jus suras – Google jau supranta, kad puslapis yra apie batus, o ne apie ratus. Dėl šio pasikeitimo nebeliko prasmės puslapio apačioje daryti raktinių žodžių „debesį“, kai išvardinami keli susiję raktažodžiai.
IV mitas. Svarbu, kad MetaTitle ir Meta Description laukuose būtų raktiniai žodžiai.
Iš dalies tiesa. MetaTitle – vis dar svarbus elementas, kurį Google vertina ir pagal tai sprendžia, apie ką puslapis. MetaDescription – 156 simboliai grynai reklaminės informacijos klientui sudominti. Galima ten kišti raktinius žodžius, galima to nedaryti, o geriau parašyti kažką intriguojančio, kad lankytojas paspaustų, net jei rezultatai nėra pirmose pozicijose.
Meta Keywords laukelis jau seniai nenaudingas, tad ten kišti raktažodžių jau irgi neapsimoka. Kodėl? Tiesiog kažkas persistengė, pradėjo piktnaudžiauti ir Google šių laukų svarbą peržiūrėjo ir sumažino.
V mitas. Kuo daugiau nuorodų iš forumų padeda pasikelti pozicijas.
Atgalinės nuorodos, vedančios į puslapį visų pirma turėtų būti kokybiškos ir iš labai susijusio tematiškai turinio. Apie nuorodas forumuose to pasakyti nelabai galima. Forumas yra diskusijos forma, kurios aktualumas greitai praeina. Be to, nuorodos, paliktos pirmoje žinutėje ir nesulaukiančios atsakymo atrodo, kaip paprasčiausias brukalas (spamas).
Taip, lankytojų jos atvesti gali, tačiau vertės pačiam puslapiui daug neduoda.
Be to, Google puikiai atskiria, kur yra forumas, nes dažniausiai naudojamos populiariausios forumų tarnybos. Lietuvoje forumų yra nedaug, o aktyvių dar mažiau, todėl čia neverta gaišti daug laiko, nebent kalbama apie labai specifinius, į bendruomenę orientuotus produktus ir paslaugas.
VI mitas. Kuo daugiau nuorodų, tuo puslapis rodomas aukščiau.
Visiškai nesuprasi to Google. Kartais priekinėse pozicijose įsitvirtina puslapiai, neturintys daug atgalinių nuorodų. Turintys tūkstančius gali atsidurti ir už pirmojo 100-tuko ribos. Daugiau=geriau čia akivaizdžiai neveikia.
O kas veikia?
Nuorodos turi būti kokybiškos. Kokybės požymiai – aukštas autoriteto įvertinimas (DA ir PA), aukštas puslapio lankomumas, daug pasidalinimų socialiniuose tinkluose, kokybiškos atgalinės nuorodos į tą puslapį, iš kurio gaunama nuoroda, puikiai paruoštas turinys, naudingas bet kuriam lankytojui, daug komentarų (jei jie leidžiami) ir dar daugelis kitų. Kelios kokybiškos nuorodos atstoja tūkstančius bereikšmių ir nekokybiškų, bet kur paliktų nuorodų.
VII mitas. Raktinių žodžių tekste turi būti 1%, ne daugiau.
Kokybiškas tekstas yra tai, kas iš tiesų suteikia puslapiui vertę. Dažnas įsitikinęs, kad raktinių žodžių koncentracija tekste turi būti 1%. Tai reiškia, kad 100 žodžių reikia pavartoti 1 raktažodį. Jei teksto yra 200 žodžių, galima jau du, o kai 1000 žodžių – visus 10. Persistengti negalima jokiais būdais – Google nubaus.
Šis mitas labai aktualus angliškuose puslapiuose, kur raktiniai žodžiai neturi skirtingų galūnių. Lietuvių kalba yra kur kas sudėtingesnė, todėl raktažodžiai – ne tokie tikslūs. Mitą sklaidome – raktinių žodžių pakanka vos 3-4 visame puslapyje, nesvarbu, kokios jis apimties. Jei raktinis žodis pavartotas puslapio adrese, MetaTitle laukelyje, puslapio pavadinime ir bent vieną kartą tekste, Google supras, apie ką šis puslapis ir parodys atitinkamai.
Dėl to dabar populiarėja tinklalapiai, kurių pradiniame puslapyje yra vos vienas sakinys ir prisijungimo laukeliai. Google geba rasti šiuos puslapius ir be puslapio apimties teksto.
VIII mitas. SEO gali atlikti bet kas.
Teoriškai ir Eifelio bokštą Paryžiuje gali pastatyti bet kas. Tik bet kas jo nestatė. Tai darė mokslininkų ir inžinierių komanda, kuriai talkino daugybė kitų profesijų žmonių, ne vien tik statybininkai.
Tas pats ir su SEO. Pats tinklalapio savininkas gali domėtis ir išmokti bazinius dalykus, bet tam bus sugaišti metai brangaus laiko ir padaryta krūvos vaikiškų klaidų, kurios kyla iš čia minimų mitų.
Kai darbas patikimas SEO profesionalams, jis vyksta greičiau, sklandžiau ir galima koncentruotis į kitus dalykus.
IX mitas. SEO nieko nekainuoja. Arba priešingai – kainuoja beprotiškus pinigus.
SEO yra paslauga, kurią atlieka keli specialistai, tada natūralu, kad atverti piniginę arba kasą tikrai teks. Net, jei vis dėlto vadovaujatės VIII mitu ir SEO darotės patys. Kainuos tekstų sutvarkymas, kainuos programuotojo pagalba, kainuos kai kurių nuorodų gavimas.
Jei puslapis nedidelis ir konkuruoja vos keliais gana nepopuliariais raktiniais žodžiais, SEO paslaugų kaina nebus labai didelė. Jei konkuruojama bendriniais raktiniais žodžiais pasaulinėje rinkoje – kainuos daugiau. Bet tikrai ne beprotiškus pinigus. Į TV ar spaudos reklamą paprastai investuojama kelis ar keliolika kartų daugiau, nei į SEO, todėl kainos atžvilgiu tai vienas iš efektyviausių interneto reklamos būdų.
X mitas. SEO miršta.
Paskutinės naujienos. Liepos 25 dieną Google atnaujino savo paieškos mechanizmą orientuodamasi į vietines paieškas (kai parodomi žemėlapiai su firmų pavadinimais). Po šio atnaujinimo vėl pasirodė verksmingų žinučių „SEO mirė“. Seniau tokios žinutės atsirasdavo po bene kiekvieno atnaujinimo, kurie vyksta kas 2-3 mėnesiai.
Netikėkite šiais mitais ir gandais. SEO nemirė. Nes negali mirti optimizavimas paieškos sistemoms. Kol veiks bent viena paieškos sistema, visada reikės naujus ir senus puslapius pritaikyti pagal kintančius jos reikalavimus – optimizuoti. Taigi, SEO niekada nemirs. Gal SEO paslaugas teikiančios bendrovės bankrutuos, o SEO profesionalai išeis „ubagauti“, tačiau SEO nemirs.
Vadovaukitės sveiku protu, o ne nuogirdomis, stereotipais ir mitais. Šis patarimas tinka absoliučiai visoms sritims, taip pat ir SEO.