Ukmergiškiai išbandė elektrobusą

    2387
    0

    lbus2

    Praėjusią savaitę net keturias dienas – ketvirtadienį, penktadienį, šeštadienį ir sekmadienį –  ukmergiškiai turėjo progą išbandyti naują, ekologišką ir modernią transporto priemonę  – elektrobusą ‘”L-Bus City Smile 10E”.

    Pirmadienį, prieš iškeliaudamas į Panevėžį, autobusas 9 val. sustojo Kęstučio aikštėje. Čia jis buvo pristatytas ukmergiškiams, savivaldybės vadovams, apie autobuso galimybes ir privalumus pasakojo gamintojų atstovai. Tiesa, didelio ukmergiškių susidomėjimo šis naujas autobusas pirmadienio rytą nesukėlė, į pristatymą atėjo tik porą senyvo amžiaus ukmergiškių. Visi, kurie visgi atvyko į elektrinio autobuso pristatymą, gavo po lankstinuką, firminį tušinuką bei 1 GB USB raktą.

    lbus

    Kaip pasakojo UAB „Ukmergės autobusų parkas” direktorius Alfonsas Prabišas, autobusas daugiau reklaminis, norima susirinkti keleivių, vairuotojų atsiliepimus. Apie tokio autobuso pirkimą kol kas dar negalvojama. Galbūt ateityje, jei bus gautas finansavimas ekologiškoms priemonėms, apie tai ir bus galima galvoti”.

    Elektrobusas yra Lietuvos-Lenkijos-Čekijos bendras gamybos produktas. Numatytas jo tarnavimo laikotarpis ne mažiau 15 metų. Elektrinių baterijų garantijos laikotarpis – 5 metai, nerūdijančio plieno korpuso – 12 metų. Autobusas su pilnai pakrautomis baterijomis nuvažiuoja apie 240 km. Durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pajuda didesniu nei 3 km/h greičiu. Transporto priemonėje iš abiejų pusių įrengtos šildymo/ventiliavimo sistemos, užtikrinančios keleivių ir vairuotojų patogumą kelionės metu. Elektrinės baterijos išdėstytos galinėje kėbulo dalyje ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis.

    lbus1

    Ukmergės raj. savivaldybės meras Vydas Paknys ir administracijos direktorius Stasys Jackūnas palankiai įvertino šį elektrobusą ir aktyviai domėjosi jo savybėmis. Vienok dauguma važiavusiųjų nusprendė, kad autobusas patogesnis priemiestiniams maršrutams nei miesto, senyvo amžiaus žmonėms atsisėsti į paaukštintas sėdynes yra gana keblu, piko metu praėjimai turėtų būti per siauri, nors iš esmės elektrobusas pakankamai erdvus. Tačiau, pasak gamintojų, elektrobusai gaminami ir komplektuojami pagal atskirų miestų užsakymus, todėl daug kas gali būti keičiama.

    Autobusas elektrinis, todėl pasitaikydavo ir linksmų situacijų. „Stovi žmonės stotelėje ir nusisukę laukia autobuso. Būdavo kai kurie net krūpteli išvydę autobusą, nes atrodė nieko nėra, o staiga atsisuka – autobusas stovi. Net neišgirdo kaip privažiavo”, – pasakojo A.Prabišas.

    lbus4

    Šis elektrobusas kol kas yra pirmas toks autobusas, tačiau jei bus užsakymų, planuojama ir masinė jo gamyba.

    L-BUS – tarptautinio kapitalo įmonė pradėjusi savo veiklą 2011 metais. Įmonė specializuojasi ekologiškai švaraus keleivinių transporto priemonių gamyboje. Įmonės produktai yra modernūs elektra varomi miesto autobusai ir troleibusai. Kompanijos strateginis tikslas – įsitvirtinti ekologiškai švaraus keleivinio transporto priemonių gamybos sektoriuje ir aprūpinti Europos miestus aplinką tausojančiais elektriniais autobusais ir troleibusais.

    vilkmerge.lt

    {youtube}I9G5ZE_Lm1I{/youtube}

    lbus5

    lbus6

    lbus8

    {edocs}http://server.vilkmerge.lt/bylos/Elektrinis autobusas LT_1.pdf,430,600,link{/edocs}

     

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia