Pradinis Švietimas PRADĖJOME VYKDYTI SVEIKATINIMO PROJEKTĄ

PRADĖJOME VYKDYTI SVEIKATINIMO PROJEKTĄ

Ukmergės rajono savivaldybės finansuojamą tęstinį projektą „Sveikatos raktas – tavo rankose!“ LPS „Bočiai“ Ukmergės klubas „Viltis“ vykdo trečius metus. Birželio 12 d. praleidome Birštone su šių metų projekto partnere Birštono miesto bendrija.

Birštono bendrijos pirmininkė Julija Barutienė lydėjo mus vaikščiojant po miestą, supažindino su kurorto istorija. Svarbiausias mūsų tikslas buvo aplankyti sveikatinimo objektus. Pradėjome nuo mineralinio vandens garinimo bokšto „Druskupis“. Kaip pasakojo Julija, originalios architektūros mineralinio vandens garinimo bokštas atidarytas 2015 m. Garintuvas sukurtas iš vyšnių šakelių su mineralinio vandens fontanėliu ir druskų galerija. Sienomis tekantis mineralinis vanduo, veikiamas saulės ir vėjo, garuoja savaime ir pačiame bokšte bei 50–80 metrų spinduliu aplink jį leidžia kvėpuoti sveikatai naudingų mineralų prisodrintu oru, kuris turi tokį patį poveikį kaip ir kvėpavimas jūros oru. Pasirodo, kad kvėpavimas druskų prisotintu oru naudingas ne tik sergantiems įvairiomis kvėpavimo takų ligomis, bet daro teigiamą poveikį odai, ramina nervus, gerina savijautą. Ramino ir čiurnenantis fontanėlio vanduo. Kelis kartus perėjome druskų galeriją, neskubėjome išeiti iš pavilijono.

Mūsų gidė trumpai papasakojo apie XIX a. vokiečių dvasininko Sebastiano Kneipo sukurtą sveikatos filosofiją, kad vanduo gydo viską, kad vanduo daro stebuklus, kad profilaktika geriau nei gydymas. Pagal Kneipo rekomendacijas Birštone įrengtas Kneipo sodas, skirtas procedūroms su šaltu vandeniu, aikštelės organizmo grūdinimui, imuninės sistemos stiprinimui. Pirmiausia išbandėme refleksoterapinį taką kojoms, vaikščiojimą basomis įvairių paviršių takais. Pradėjome ėjimą dirbtinės žolės plotu, toliau šakelių, rąstų, įvairaus smulkumo akmenukų, smėlio, konkorežių aikštelėmis. Vaikštant basomis įvairiais paviršiais, pėdose spaudžiami esantys aktyvūs taškai, kurie tiesiogiai siejasi su kūne esančiais organais. Švelnių paviršių spaudimo jėga į šiuos taškus ramina, atpalaiduoja, aštresnių paviršių – labiau veikia širdies kraujagyslių sistemą, stimuliuojamas, aktyvinamas organizmas. Juokinome vieni kitus mimikomis, kūno judesiais, kai ėjome aštriais paviršiais. Šalto vandens baseinėlyje aktyvinome imuninės sistemos darbą, limfotaką, veninę kraujotaką.

Išbandėme ir procedūrą rankoms. Julija sakė, kad tai vadinasi Kneipo kava. Atlikus procedūrą nebereikia gerti kavos, nes šaltas vanduo žvalina , kai sušaldomas rankose esantis kapiliarinis kraujas, kuris, patekęs į bendrą kraujotaką, aktyvina imuninius procesus.

Su malonumu pailsėjome „Birutės viloje“ ant gultų, kur yra nemažas mineralinio vandens baseinas, fontanėliai, vandens garinimo siena, kvėpavome mineralų prisodrintu oru.
Apsilankėme Eglės, Tulpės sanatorijose, Royal SPA, vaikščiojome Nemuno krantine, centrinio parko takais, gėrėme mineralinį vandenį Eglės sanatorijos biuvetėje. Gėrėjomės kurorto grožiu, švara, tvarkingumu.

Lankėmės Birštono Antano Paduviečio bažnyčioje. Čia mus sutiko Sakralinio muziejaus muziejininkė teologijos mokslų daktarė Roma Zajančkauskienė, kuri papasakojo bažnyčios statybos, kūrimosi istoriją, pristatė palaimintojo vyskupo ir kankinio Teofiliaus Matulionio gyvenimą.

Susitikome su Birštono senjorais. Koncertavo bendrijos choras „Sidabrinė gija“, Ukmergės kultūros centro bočių moterų vokalinis ansamblis „Lyra“, dainavo klubo duetas Marija Krupoviesienė ir Aurelijus Pampucha. Dėkojome šeimininkams už malonų priėmimą, džiaugėmės pabuvę puikiame kurorte, tvirtinome nuostatą rūpintis savo sveikata.

Kelias į namus kaip ir visada neprailgo. Prie mikrofono dalinomės kelionės įspūdžiais, pasakojome istorijas, skaitėme eiles. Pasveikinome įstojusias į klubą dvi naujas nares.