Pradinis Kultūra Renginiai Pasitinkant Lietuvos šimtmetį

Pasitinkant Lietuvos šimtmetį

2068

Spalio 12 d. 8a klasės mokiniai ir mokytojos M. Pusvaškienė ir M. Purtikienė lankėsi Kaune ir turėjo galimybę susipažinti su miesto istorija ir kultūros paminklais.

Pirma stotelė Kaune buvo neregių muziejus Sobore. Ten vaikai, susiskirstę po du, leidosi į nežinomus požemius, kur jų laukė aklina tamsa, bauginantis labirintas ir beviltiškas noras atsimerkus matyti šviesą. Tai patyrę mokiniai suprato, jog neregių gyvenimas yra liūdnas, baisus ir pilnas pavojų.

Kadangi šios ekskursijos tikslas – pilietiškumo ugdymas, mokiniai aplankė Romo Kalantos susideginimo vietą, gidas Edvinas papasakojo šią istoriją, leido mums suprasti, kas yra tikroji laisvė, kaip turime mylėti savo gimtinę Lietuvą. Uždegtos žvakutės, tylos minutė – mūsų dovana laisvės šaukliui.

Kita stotelė – Vytauto Didžiojo paminklas. Tai žmogus, apie kurį žino kiekvienas lietuvis, jo dėka Lietuva buvo žinoma kaip stipri valstybė, kurioje gyveno kovingi ir drąsūs žmonės, tikri savo tautos patriotai.

Nusifotografavę užsukome į centre esantį paštą, kilome funikulieriumi ir aplankėme keletą gražiausių ir seniausių Kauno bažnyčių. Pakeliui dar užsukome į visai neseniai įsikūrusią Kiemo galeriją. Čia pasigrožėjome įvairiais mezginiais, susipažinome su žydų gyvenimo istorijomis. Gidas akcentavo darnią žmonių kaimynystę susėdus prie bendro stalo.

Vėliau atsivėrė nuostabus Kauno pilies peizažas. Sužinojome ir šios istorinės vietos praeitį, susipažinome su jos architektūra ir klausėmės įdomių, negirdėtų pasakojimų apie šią pilį.
Paskutinis objektas – Pažaislio vienuolynas, užbūręs tiek savo grožiu, tiek istorija. Mes turėjome galimybę aplankyti vienuolyno bažnyčias, nusileisti į požemius, pamatyti ekspozicijas, kuriose pasakojama vienuolyno ir vienuolių gyvenimo istorijos. Daug sužinojome ir aplankę vienuolyno muziejų. Interaktyviose lentose stebėjome vidinį vienuolyno gyvenimą, susipažinome su istoriniais momentais. Gido pasakojimas apie gyvenimą vienuolyne užbūrė paslaptingumu.

Išvažiavę iš vienuolyno grožėjomės upių tėvu Nemunu, klausėmės pasakojimų apie Kauno hidroelektrinę, jos istoriją.

Ši nuostabi, kultūros ir pilietiškumo idėjų pilna ekskursija, skirta Lietuvos šimtmečiui, nebūtų tokia įdomi be mūsų gido Edvino. Buvome labai dėkingi jam ir, pasisėmę naujų žinių, laimingai grįžome į gimtąjį miestą.