Lietuvoje labiausiai krito elektronikos prekių ir alkoholio paklausa

    0

    copy_of_download_orangeNebūdami tikri dėl savo ateities pajamų, Lietuvos gyventojai pirmiausia riboja elektronikos prekių ir alkoholinių gėrimų pirkimą. Tai parodė žiniasklaidos planavimo agentūros „Phd” gegužės 6-13 dienomis atlikta internetinė apklausa „Snapshots”.

     

    „Baigėsi laikai, kai pirkėjai šluoja lentynas. Pardavėjams teks iš pagrindų peržiūrėti pardavimo strategijas ir pirmiausiai išsiaiškinti bei atsižvelgti į pirkėjų poreikius. Pardavėjams reikia labai aiškiai žinoti ko tikisi ir ką sau gali leisti pirkėjai”, – sako UAB „Phd” direktorius Nerijus Kalinauskas.

    Apklausos duomenimis, 66 proc. Lietuvos gyventojų atidėjo elektronikos prekių, tokių kaip televizoriai, fotoaparatai, muzikos grotuvai ir kt., įsigyjimą. 11 proc. respondentų yra linkę šios kategorijos prekių pirkti mažiau, o 7 proc. renkasi pigesnes prekes.

    Kita prekių kategorija, kurios pirkimo įpročiai smarkiai pakito, – alkoholiniai gėrimai. Dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis 37 proc. respondentų apribojo šių prekių pirkimą, o 26 proc. nukėlė šiuos pirkinius ateičiai. Alkoholio pirkimo įpročių nepakeitė ketvirtadalis Lietuvos gyventojų.

    Palyginus su vasario mėnesio apklausa, „Snapshots” tyrimas parodė, kad maisto prekių kategorijoje vis svarbesniu veiksniu renkantis produktus tampa kaina. Vasario mėnesį patraukli kaina buvo svarbi 8 proc. respondentų, o dabar kainą, kaip prioritetą renkantis maisto produktus, nurodė 13 proc. apklaustųjų.

    Lietuvos gyventojai taip pat tapo mažiau reiklūs kokybei – aukštą gaminio kokybę, kaip prioritetą renkantis maisto produktus, vasario mėnesį įvardijo 16 proc. apklaustųjų, gegužę – 13 proc. Svarbiausiu veiksniu maisto prekių kategorijoje išliko kainos ir kokybės santykis – jis svarbus apie 70 proc. respondentų.

    „Snapshots” tęstinis tyrimas parodė, jog paklausos svyravimai būdingi visuose prekių sektoriuose. Galima sakyti, jog rinkdamiesi prekes vartotojai perkainoja vertybes ir iš naujo rikiuoja vartojimo prioritetus. Vieniems pardavėjams tai – praradimų metas, kitiems – investicijų ir galimybių išsikovoti naujas rinkas”, – sako N.Kalinauskas.

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia