Pradinis Švietimas Išvyka į Varšuvą

Išvyka į Varšuvą

Birželio 8 – 9 dienomis Ukmergės „Šilo“ pagrindinės mokyklos 6 mokiniai iš 7 – 8 klasių kartu su fizikos mokytoja Gražina Gervinskiene, vykdydami projektą gamtamokslinis ugdymas „be sienų“ vyko į Lenkijos sostinę Varšuvą. Prie jų prisijungė ir Ukmergės „Senamiesčio“ pagrindinės mokyklos bei Kauno gimnazijos moksleiviai.

Ekskursiją pradėjome Varšuvos senamiestyje, kuris įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Pirmieji objektai, kuriuos aplankėme, buvo Žygimanto III Vazos paminklas bei Karalių rūmai. Toliau keliavome po Varšuvos senamiesčio gatveles ir pamatėme bažnyčią, kurioje buvo karūnuoti visi Lenkijos karaliai, buvusius raštininkų namus, pagrindinę Varšuvos turgaus aikštę, „Šiukšlių kalną“, siauriausią Varšuvos senamiesčio laiptelių gatvelę, Varšuvos gynybinę sieną – Barbakaną ir paminklą skirtą mažiems vaikams, ėjusiems ginti Varšuvos ir tragiškai žuvusiems per Antrąjį Pasaulinį karą. Kelionę tęsėme eidami pagrindine Varšuvos gatve. Ten pamatėme Šv. Onos bažnyčią, kurioje vyksta įvairūs koncertai, Krošinskių rūmus – dabartinę Varšuvos biblioteką, paminklą, skirtą rašytojui Adomui Mickevičiui, Lenkijos prezidentūrą, viešbutį, kuriame apsigyvendavo bei rengdavo šventes žymiausi pasaulio žmonės pavyzdžiui, kaip: Marija Kiuri, Frederikas Šopenas bei kiti žymūs visuomenės veikėjai. Keliaudami pamatėme ir namą, kuriame gyveno mokslininkės Marijos Kiuri šeima. Taip pat regėjome būstą, kuriame gyveno kompozitoriaus Frederiko Šopeno šeima.

Įdomus faktas, kad prieš šį namą sėdėdamas ant suoliuko F. Šopenas ir pradėjo kurti savo kūrinius, tad toje vietoje dabar yra pastatytas suoliukas, kuris groja jo muziką. Priešpaskutinis objektas, kurį aplankėme, buvo bažnyčia, kurioje palaidota F. Šopeno širdis. Ekskursiją pabaigėme prie garsaus astronomo Mikalojaus Koperniko paminklo. Kitą rytą tęsėme kelionę. Iš pradžių nuvykome į Lazienkų parką, kuriame dažnai vyksta įvairūs festivaliai. Ten pamatėme kompozitoriui F. Šopenui skirtą paminklą. Vėliau vykome į Mokslo ir žinių centrą pavadintą garsaus astronomo Mikalojaus Koperniko vardu. Ten išbandėme kelionę skraidančiu kilimu, galėjome pasijausti gydytojų vietoje, pamatėme ir įsitikinome, kaip veikia Archimedo sraigtas, laikrodžių mechanizmas, pabuvojome ir iliuzijų pasaulyje bei pamatėme daugybę kitokių įdomybių. Šiame centre mes įtvirtinome savo fizikos ir kitų gamtos mokslų žinias bei pasisėmėme naujų. Tai buvo mūsų paskutinė stotelė Varšuvoje. Atėjo metas grįžti namo. Ukmergę pasiekėme labai vėlai – vidurnaktį, tačiau miego visai nesinorėjo. Šią kelionę mes prisiminsime tikrai ilgai ir tikimės, kad šį miestą aplankėme ne paskutinį kartą.