Ukmergės vaikų lopšelio- darželio „Buratinas“ priešmokyklinės „Nykštukų“ grupės vaikai, pedagogė Vilma Saveikienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Rita Maculevičienė sėkmingai įgyvendino tarptautinį eTwinning programos projektą „Giliai į pasaulio pasakų šaknis“.
Projekte dalyvavo 10 šalių iš įvairių Europos šalių. Projektas vyko nuo 2014 metų lapkričio 3 dienos iki 2015 metų gegužės 30 dienos. Projekto tikslai: tobulinti bendradarbiavimo toleranciją tarp įvairių šalių vaikų ir pedagogų, susipažinti su kitų šalių pasakomis ar legendomis, išmokyti vaikus ieškoti informacijos knygose bei internete. Laukiamas projekto rezultatas – sukurti bendrą , iliustruotą nuotraukomis, pasakų knygą. Projekto dalyviai turėjo atlikti nemaža darbų: pristatyti savo grupę, pasirinkti savo šalies pasaką ar legendą, pristatyti ją projekto partneriams, surasti panašumus, kurti bendros knygos logotipą, galvoti būsimos knygos pavadinimą, vertinti vieniems kitų pasakas, parengti vieną knygos skyrių.
Projekto veiklas integravome į ugdymo procesą. Jas stengėmės įgyvendinti kūrybiškai, pritaikyti vaikų poreikiams ir galimybėms. Vaikai klausėsi sekamų pasakų, jas inscenizavo, iliustravo. Taip siekėme supažindinti vaikus su pasauliu, gėrio ir blogio apraiškomis, žmonių gyvenimu, bendravimo įpročiais. „Nykštukų“ grupės vaikai inscenizavo legendą „Gedimino sapnas“. Parengtą medžiagą pateikėme projekto partneriams. Pasakos, legendos skatino bendrauti, suartino projekto dalyvius. Mes turėjome parengti penktą bendros pasakų knygos skyrių. Labai džiaugėmės galutiniu projekto rezultatu- parengta bendra 10 šalių pasakų knyga. Tai yra 6 mėnesių darbo ir bendradarbiavimo bei kultūrų persipynimo rezultatas. Jos pavadinimas „The lost keys‘s mistery“ („Pasimetusių smuiko raktų paslaptis“). Su vaikais skaitėme pasakų knygą, susipažinome su visų šalių parengtais skyriais, džiaugėmės knygoje suradę savo piešinius, legendos herojus.
Tiesioginės vaizdo konferencijos su Jungtine Karalyste, Ispanija, Graikija, Rumunija ir Turkija metu, vaikai, džiaugsmingai modami savo šalies vėliavėlėmis, pasveikino vieni kitus, prisistatydami vardais, sudainavo daineles gimtosiomis kalbomis.
Džiugu buvo gauti žinutes iš daugelio projekto dalyvių po vaizdo konferencijos. Jiems patiko mūsų vaikų daina, šokis, įstaigos pasiruošimas vaizdo konferencijai. Šio projekto dalyviai tikisi ateinančiais mokslo metais rengti naujus bendrus projektus.
Projektas baigėsi. Kuo jis naudingas vaikams? Vaikai susipažino su kitų šalių pasakomis. Jie buvo įtraukti į kūrybinį procesą. Ugdytiniai suprato, kad virtualiai galima nukeliauti į kitą šalį, pamatyti draugus, jų grupes, pasakų pristatymą…
Pedagogai keitėsi gerąja patirtimi, susipažino ir išbandė naujoviškus bendradarbiavimo metodus, tobulino: profesines kompetencijas, profesinius įgūdžius naudojant informacines ir komunikacines technologijas (IKT)pedagoginiais ir bendradarbiavimo tikslais, kalbų mokymąsi ir tarpkultūrinį dialogą.
Direktorės pavaduotoja ugdymui Rita Maculevičienė