Projekto pristatymas Europos Parlamentarams

    0

    Gegužės 13-17 dienomis Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos moksleivės (Rugilė Kolesnikovaitė, Paula Ramanauskaitė, Gabrielė Mickutė, Ieva Grigalevičiūtė, Leonarda Šanteriova ir Kamilė Jarukaitytė), lydimos mokytojų: Almos Kubrakovienės, Rimos Jakštienės ir gimnazijos direktoriaus Valentino Gendvilio, dalyvavo paskutiniame tarptautinio Erasmus+ projekto „AU FIL DE NOS COURS D’EAU“( „Mūsų upių tėkmėje“) susitikime Strasbūre, Prancūzijoje. Šio susitikimo tikslas – apibendrinti projekto veiklas, susitikti su Europos parlamentarais ir jiems pristatyti mūsų projektą bei pasiektus rezultatus.

    Kelionė į Starbūrą truko 9 valandas, tačiau nuovargis atsipirko pasiekus kelionės tikslą ir susėdus prie bendro stalo vakarienei su kitais projekto dalyviais iš Graikijos, Vengrijos, Ispanijos, Rumunijos, Prancūzijos ir Olandijos. Paragavę tradicinių Alzaso regiono patiekalų grįžome ilsėtis į jaunimo nakvynės namus.

    Sekmadienio rytą pradėjome kelionę į Europos Parlamentą, kuriame buvo organizuojama atvirų durų šventė. Projekto dalyviai turėjo galimybę stebėti atidarymo ceremoniją, kurios metu šiaurės Vokietijos bigbendas atliko Europos himną, o kalbą apie vieningą Europą ir diplomatiją sakė Europos parlamento viceprezidentas Rainer Wieland. Po to keliavome į ekskursiją po visus EP rūmus ir Europos Tarybos pastatą. Vakarą praleidome susirinkime su kitais projekto dalyviais, sutarėme, kaip pristatysime projektą EP nariams antradienį, pasikeitėme sukurtais produktais – stalo žaidimu, literatūrinių kūrinių rinkiniu, nuotraukų albumu.

    Pirmadienį ryte piknikavome centriniame Strasbūro parke netoli nacionalinio teatro, na o dieną taip pat praleidome Europos Parlamente, kuriame susitikome su vienu iš jo narių. Politikas paaiškino, kaip veikia EP, kiek jame narių, kokia jų amžiaus statistika, kiek delegatų į nario pozicijas turi kiekviena Europos Sąjungos valstybė. Moksleiviai galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus, į kuriuos deputatas atsakinėjo labai išsamiai ir suprantamai. Smagu, kad moksleiviams rūpimos problemos buvo aplinkosauga ir ekologija, atmosferos, upių, gamtos taršos mažinimas, lyčių lygybė ir kaip ji užtikrinama kartu su FEMM komiteto pagalba, žmogaus teisės. Po susitikimo su parlamentaru moksleivių ir mokytojų komandos iš visų projekte dalyvaujančių šalių galėjo gyvai stebėti plenarinį Europos Parlamento posėdį. Vėliau keliavome apsidairyti po lankytinas Strasbūro vietas, grožėjomes Notre-Damo aikšte ir jos katedra, tapusia tarptautiniu Strasbūro simboliu.

    Antradienį ryte apsilankėme Europos muziejuje, pasakojančiame Europos Sąjungos istoriją, o vėliau keliavome į Strasbūro licėjų, kurio salėje susitikome su dviem Europos parlamentarais Michel Dantin – Prancūzijos parlamentaras ir Victor Negrescu – vienu jauniausių Europos Parlamentaru, Rumunijos deputatu. Jie papasakojo apie EP veiklas ir struktūrą bei atsakė į moksleivių klausimus, susijusius su Europos Sąjunga. Kiekvienos šalies komanda svečiams pristatė savo darbus, vykdytus „AU FIL DE NOS COURS D’EAU“ („Mūsų upių tėkmėje“) projekto metu. Lietuviai kartu su Rumunais dainavo šiam projektui sukurtą dainą ,,7 šalys, 7upės“ ir pristatė nuotraukų albumą, kuriame sudėtos visų šalių upės, jų geografiniai duomenys, flora, fauna, nuotraukose užfiksuoti upių vaizdai visais metų laikais.

    Trečiadienį ryte pradėjome savo kelionę atgal į Lietuvą, po 2,5 val. kelionės į Frankfurtą, Vokietiją, autobusu ir laukimo oro uoste, pagaliau sėdome į lėktuvą.

    Šis projektas, kuris buvo vykdomas trejus metus, sukosi aplink upes ir jų reikšmę. Ne paslaptis, kad didėjantis jų užterštumas yra problema ne tik Europos šalyse, bet ir visame pasaulyje, todėl projekto dalyviai visuose susitikimuose narpliojo klausimus, kaip sumažinti taršą, išgelbėti upių ekosistemas: jų augalus ir gyvūniją. Svarbiausias projekte sukurtas produktas – dronas, kurio pagalba susitikimų Ispanijoje ir Prancūzijoje metu galėjome atlikti įvairius matavimus, taip pat mokiniai pamėgo sukurtą stalo žaidimą, Paskutinio susitikimo metu Strasbūre norėjome kartu pasidžiaugti projekto vaisiais ir buvimu kartu, nes per 3 metus trukusį bendradarbiavimą tapome viena didele europietiška šeima.

    XXI a. Europoje nebėra sienų, mes pradedame savo identitetą suvokti ne tik gimtosios šalies, bet ir pasaulio kontekste, todėl tokie projektai kaip Erasmus + „AU FIL DE NOS COURS D’EAU“ skatina moksleivių tarptautinio bendradarbiavimo įgūdžius, užsienio kalbų mokymąsi. Tai unikali galimybė keliaujant išvysti kitokią kultūrą, ją pažinti bei patirti įsimintiną gyvenimo nuotykį, kurio metu užmezgamos naujos draugystės.

    Kamilė Jarukaitytė, 3 klasės mokinė

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia