Sausio 21-23 d. į stažuotę Klaipėdoje vyko septyni projekto „Lyderių laikas 2“ Ukmergės rajono modelio turinio kūrybinės komandos nariai: Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotoja Ingrida Krikštaponienė, Antano Smetonos gimnazijos direktorius Adolfas Girdžiūna, Jono Basanavičiaus gimnazijos direktorius Valentinas Gendvilis, Dukstynos pagrindinės mokyklos direktorė Daiva Liumparienė, Vidiškių pagrindinės mokyklos direktorė Laimutė Strelčiūnienė, Želvos vidurinės mokyklos direktorius Vidas Tavoras, Ukmergės technologijų ir verslo mokyklos gimnazijos skyriaus vedėja Jolanta Balčiūnaitė.
Rengdami ir įgyvendindami lyderystės modelį rajone mes siekiame plėtoti bendradarbiavimą tarp skirtingas ugdymo programas vykdančių mokyklų, skatinti socialinių partnerių dalyvavimą ugdyme, stiprinti ryšius tarp mokyklos bendruomenės narių. Stažuotėje Klaipėdoje mes tikėjomės sužinoti, kaip ir kokiomis formomis uostamiestyje vyksta bendradarbiavimas tarp įvairių švietimo partnerių. Domėjomės, kokia tokio bendradarbiavimo įtaka mokymosi kokybei ir vaiko gerovei. Norėjome palyginti savo ir kolegų patirtį, pasidžiaugti sėkmėmis.
Stažuotės organizatoriai mums parengė puikią vizito programą. Per tris dienas susipažinome su Klaipėdos Liudviko Stulpino progimnazijos ir „Santarvės“ pagrindinės mokyklos vadovais, pedagogais ir mokiniais. Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centre nuoširdžiai ir dalykiškai bendravome su Klaipėdos miesto administracijos Ugdymo ir kultūros departamento Švietimo skyriaus Ugdymo kokybės ir kaitos departamento Švietimo kokybės ir kaitos poskyrio vedėja Virginija Kazakauskiene, Lietuvos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos pirmininke Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja eksperte Nijole Bartašiūniene bei Klaipėdos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininke Laima Juknienė.
Esame dėkingi už sudarytą galimybę susipažinti su Klaipėdos miesto Švietimo skyriaus bei Švietimo ir kultūros centro darbu ir strateginiais veiklos prioritetais, Vaiko gerovės komisijos ir pedagogų metodinės veiklos organizavimo formomis. Klaipėdos miesto Vaiko gerovės komisijos pirmininkė Virginija Kazakauskienė atkreipė dėmesį, kad Vaiko gerovės komisija – tai ne baudimo, o pagalbos komisija. Miesto vaiko gerovės komisijoje klausimai dėl minimalių ar vidutinės priežiūros priemonių skyrimo svarstomi tik tada, kai mokykla yra išnaudojusi visas švietimo pagalbos mokiniui teikimo galimybes ir prevencinį darbą yra atlikę Vaiko teisių apsaugos skyriaus darbuotojai, Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai.
Džiaugiamės pakankamai daug sužinoję, kaip, įtraukiant įvairius partnerius mokyklose, įgyvendinami tikslingi daugiašaliai projektai, socialinių-emocinių įgūdžių ugdymo programos, kryptingas meninis ir gabių vaikų ugdymas. Matėme puikių pavyzdžių, kaip mokyklose kuriama saugi, gerai aprūpinta ir vaikams patraukli ugdymosi aplinka, kokia svarbi gali ir turi būti mokyklos biblioteka ir muziejus. Mes dar kartą pasitvirtinome, kad nuosekli ir tikslinga aktyvių, drauge besimokančių ir kūrybiškai bendradarbiaujančių pedagogų ir mokinių tėvų veikla yra labai svarbi sąlyga sėkmingam vaikų ugdymui.
Stažuotė Klaipėdoje mums yra naudinga daugeliu požiūriu. Kaip ir planavome, mes palyginome savo ir kolegų patirtį, pasitikrinome, ką darome gerai ir ką vertėtų sustiprinti. Susipažinome su darbščiais, nuoširdžiais ir svetingais žmonėmis, pasigrožėjome Klaipėda žiemą. Įsitikinome, kad stažuotė, kurioje skiriama pakankamai dėmesio dalykiniam bendravimui, pažintinei veiklai ir refleksijai, yra puiki kvalifikacijos kėlimo forma.
Švietimo ir sporto skyriaus informacija